اسلام برای من همانند تولدی دوباره بود/در ژاپن جایگاه مادر حتی پایین‌تر از پسر خانواده است

فاطمه هوشینو با بیان اینکه اسلام برای من همانند تولدی دوباره بود، گفت: دین می گوید تو مسلمان هستی بنابراین باید دارای حجاب و پوشش مناسب باشی و من اسلام را برگزیدم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همایشه عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد یاسوج با حضور بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی برگزار شد. 

 

این بانوی ژاپنی در ماه های پیش در سفری که به استان کهگیلویه و بویراحمد داشت با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مسلمان شد.

 

در این نشست بانوی ژاپنی مسلمان شده گفت: مسلمان شدم و ۱۲ سال پیش به جمهوری اسلامی مهاجرت کردم و پنج سال ساکن قم و همسایه حضرت معصومه هستم در خانواده بودایی به دنیا آمدم خانواده من اخلاق‌مدار بوده ولی مقید هم نبودند خانواده ما روحانی بودایی هستند و در معبد زندگی می کردند بیش از همه بچه ها با دین بودایی آشنایی داشتم در همان معبد بازی می‌کردم و بزرگ شدم.

 

خانم فاطمه ادامه داد: عموی من دانشجوی مسیحی شده بود به آمریکا رفت کشیش شد و به ژاپن برگشت استاد انجیل است سعی داشت من را هم به مسیحیت دعوت کند به همین خاطر زبان انگلیسی را نزد او یاد گرفتم و همین یاد گرفتن انگلیسی باعث شد تا با اسلام آشنایی پیدا کنم چرا که بیشتر متون مربوط به اسلام به زبان انگلیسی بود و در ژاپن چنین منابعی نداشتیم.

 

وی ادامه داد اکثریت ژاپنی ها دو دین دارند یکی دین بودایی و دیگری دین شینتو امپراتور ژاپن رئیس مذهب شینتو است و برای سلامتی مردم و همچنین برای موفقیت ژاپن دعا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه دین بودایی در ژاپن نزدیک به دو هزار سال قدمت دارد گفت: این دین از هند وارد شده است در این دین افسانه های یونانی هم وارد شده و بتهای معابد بودایی نشات گرفته از افسانه های یونانی است.

 

این بانوی ژاپنی مسلمان شده گفت: به دین های ما تنها به عنوان فرهنگ می توان نگاه کرد و مطابقتی با دین ندارد هر چند من کنجکاو بودم و آزادی را دوست داشتم سوالات زیادی از پدر و مادر و عمو و خاله می‌پرسیدم در ده و یازده سالگی سوالات مهمی داشتم و به دنبال هدف نهایی بودم که برای چه آمده ام و قرار است به کجا بروم اما جوابی پیدا نکردم به کلیسا هم رفتم و دیدم آنجا هم برای سوال های من جوابی نیست احساس پوچی می‌کردم و مقصد خود را نمی دانستم که وارد دانشگاه و رشته روابط بین الملل شدم می‌خواستم کسانی را بشناسم که بیشتر از من می فهمند و بزرگتر از ما هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه متوجه شدم بسیاری از حرفهای غرب دروغ است گفت: در حادثه ۱۱ سپتامبر به موضوعات زیادی پی بردم حادثه‌ای که در آن هواپیما به ساختمان برخورد کرد و قربانیان زیادی داد بعد از آن دولت آمریکا گفت که کار تروریست های مسلمان است و به همین دلیل به کشور عراق حمله کرد بعد از آن که جریان را دنبال کردم فهمیدم کار مسلمانان نبوده و کار خود دولت آمریکا بوده که این کار را انجام داده است و دیگر حرف‌های آن‌ها هم دروغ است.

 

وی در ادامه گفت: می‌دانم دین اسلام پیروان بسیار زیادی دارد و این دین جهانی است آشنای مسلمان نداشتم و کلاً فرهنگ اسلامی در ژاپن معرفی نشده بود.

 

این بانوی مسلمان ژاپنی افزود: دروغ های زیادی در مورد اسلام شنیده بودم و القائات زیادی هم می کردند و بعضی از گروه ها مثل طالبان اسلام را بد معرفی کرده بودند و برعکس جلوه می دادند اما در متون اسلامی خواندم که دختر دری از درهای بهشت را روی خانواده باز می کند و همچنین بهشت زیر پای مادران است.

 

فاطمه در ادامه اظهارات خود در جمع دانشجویان دختر دانشگاه آزاد یاسوج گفت: در ژاپن جایگاه مادر حتی پایین‌تر از پسر خانواده است و دختر که آخرین جایگاه را در خانواده دارد زنان استقلال مالی ندارند و در دین ما اینگونه است که زنان اجازه ندارند به بسیاری از مکانهای مقدس وارد شوند.

 

این بانوی مسلمان ژاپنی خاطرنشان کرد: آشنایی با قرآن ابوابی را برای من باز کرد و با هدایت سوره یاسین از طریق یک مرکز اسلامی در عربستان مسلمان شدم.

 

فاطمه گفت: متاسفانه به من می گفتند که در ایران و بحرین و یمن مردم مسلمان نیستند به همین دلیل مذهب شیعه را مطالعه کردم و فهمیدم که حرف های آنها دروغ بوده است آنها در مرکز اسلامی می‌گفتند حرف شیعیان را گوش نکن که منحرف می شوی.

 

وی با بیان اینکه خودم تحقیق کردم و به مذهب شیعه گرویدم گفت: متاسفانه در ترجمه های قرآن آنها نیز برخی اشکالات را دیدم.

 

فاطمه با بیان اینکه صفحه دعای یستشیر را پیدا کردم و تحت تاثیر قرار گرفتم اظهار کرد: با مطالعه زندگی حضرت علی علیه السلام پی بردم که شخصیت آن حضرت چیست با فضایل آن حضرت آشنا شدم و به خطبه غدیر رسیدم و لبیک گفتم.

 

بانوی مسلمان شده ژاپنی در این برنامه به روند مسلمان شدن خود اشاره کرد و گفت: در ابتدای که اسلام را مطالعه می کردم عده ای بیان می کردن به شیعیان و متون آنها توجه نکن اما با بهره گیری از مطالعات شیعه و شخصیت های بزرگی چون امام علی (ع) شیعه شدم.

 
وی افزود: وقتی فرموده های علی (ع) را مطالعه می کردم متوجه شدم که این فرموده ها، فرموده های یک انسان عادی نیست بلکه سخنان یک انسان آسمانی است. 
 
 
فاطمه هوشینو گفت: بعد از مسلمان شدن من،  پدر و مادرم این موضوع را باور نداشتند اما با گذشت زمان  برای آنها در اثر رفتارهای برخواسته از اسلام متوجه این موضوع شدند از طرفی هرچند در محل و مکان زندگی ما حجاب عیب بود یکبار که با پوشش اسلامی و روسری رفتم ماموران اطلاعاتی مرا دنبال کرده و بازجویی کردند و از پرواز هواپیما جا ماندم. 
 
 
وی افزود: با مسلمان شدنم گفتم حضرت رسول الله (ص) پدر معنوی ما محسوب می شود بنابراین نام فاطمه را برای خودم انتخاب کردم.
 
 
بانوی مسلمان ژاپنی شده به مشکلات خود برای تهیه غذای اسلامی اشاره کرد و گفت: در ژاپن غذای حلال کمتر مشاهده میشد و حتی در غذاهای عادی مشروبات الکلی استعمال می شد بنابراین با کار و تلاش و مقایسه کردن شرایط خودم با زمان پیامبر سختی ها را تحمل کردم و از طریق درآمدهای کسب شده به ایران مهاجرت کردم.
 
 
فاطمه هوشینو با بیان اینکه در ژاپن اگر کسی با لباس نامناسب در محل کار حضور پیدا کند، جریمه می شود، گفت: در آمریکا آموزش هایی برای نوع پوشش لباس در کشور خودشان  دارند اما در سراسر جهان رفتارها و اعمال متناقض دارن یعنی با بیان آزادی بیان سعی در بی حجاب  کردن زنان داشتند. 
 
 
وی با بیان اینکه اسلام برای من همانند تولدی دوباره بود، گفت: دین می گوید تو مسلمان هستی بنابراین باید دارای حجاب و پوشش مناسب باشی و من اسلام را برگزیدم.
 
 
این بانوی تازه مسلمان شده به تحقیق از طریق اینترنت برای شناخت اسلام اشاره کرد و گفت: قبل از مسلمان شدن برایم جلب توجه مهم بود و به دنبال جلب توجه افراد بودم اما با مسلمان شدنم متوجه شدم باید توجه خدا را جلب کنم.
 
 
وی افزود : خیلی خوشحال هستم که به ایران آمدم و صدای اذان را می شنوم و می توانم در نماز جماعت شرکت کنم و در مراسم امام حسین (ع) شرکت کنم.
کد خبر 1176609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha