باید در حوزه ترویج فرهنگ اهدای عضو بیشتر تلاش شود

غنچه گفت: در حوزه ترویج فرهنگ اهدای عضو، اهدای زندگی باید بیش از پیش تلاش شود و در این خصوص نقش کلیدی رسانه‌ها بیش از پیش مورد تاکید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین غنچه» در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: در بیمارستان منتصریه اقدامات قابل توجهی در خصوص پیوند اعضا انجام شده و با وجود هزینه بالا عمل‌های پیوند عضو هیچگونه وجهی از بیماران پیوندی دریافت نمی‌شود و اهداکننده به ‌صورت اعضای بدنش رایگان اهدا می‌کند.

 

مدیر بیمارستان منتصریه اضافه کرد: گرچه هزینه تمام شده پیوند بسیار بالا بوده، اما با حمایت وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمامی این هزینه‌ها پوشش داده می‌شود تا برای بیماران کاملاً رایگان باشد و دغدغه‌ای بابت مباحث مالی نداشته باشند.

 

وی با ذکر این نکته که کلیه هزینه‌ها توسط بخش دولتی پرداخت می‌شود، تاکید کرد: همچنین در کنار حمایت‌های دولت، مشارکت آستان قدس رضوی و حضور پررنگ خیران حوزه سلامت را در مباحث پیوند، درمان، تامین دارو و معیشت خانواده بیماران هم داریم.

 

غنچه خاطرنشان کرد: در حوزه ترویج فرهنگ اهدای عضو، اهدای زندگی باید بیش از پیش تلاش شود و در این خصوص نقش کلیدی رسانه‌ها بیش از پیش مورد تاکید است.

 

«محمود موحدی» هم در این ادامه نشست گفت: ماموریت ما ترویج فرهنگ اهدای عضو بوده و در این راه با توکل به خدا در تلاش هستیم تا بیمارانی را که سال‌ها درد و رنج داشتند و خانواده‌هایشان هم گرفتار هزینه‌های بیمارداری هستند از مرگ حتمی نجات دهیم.

 

مسئول دفتر شورای مشارکت‌های مردمی بیمارستان منتصریه افزود: خداوند منان سرنوشت برخی از این بیماران را به سرنوشت برخی دیگر پیوند داده و در صورت رضایت خانواده هر متوفی مرگ مغزی بین یک تا ۸ نفر از مرگ حتمی نجات می‌یابند و به زندگی عادی خود بازمی‌گردند.

 

وی با بیان اینکه خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای عضو و حمایت از بیماران پیوندی در قبل و پس از عمل پیوند نقشی پررنگ و بی‌بدیل ایفا می‌نمایند، خاطرنشان کرد: بیماران نیازمند به عضو از سنین اطفال تا بزرگسال بوده که بیشتر آنان جزو اقشار محروم جامعه هستند و نیازمند کمک و حمایت هستند.

 

موحدی تصریح کرد: عمده اهداکنندگان به عضو و بیماران نیازمند به عضو سرپرستان خانوار هستند و در مواردی که نیارمند حمایت‌های معیشتی باشند تحت حمایت خیران نیک‌اندیش قرار می‌گیرند. مسئول دفتر شورای مشارکت‌های مردمی بیمارستان منتصریه افزود:کمک‌های خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت صرف تهیه تجهیزات موردنیاز بیمارستانی، تهیه داروهای موردنیاز بیماران پیوندی و نیازمند به عضو و تهیه بسته‌های معیشتی خانواده‌های این گروه از بیماران می شود.

 

وی تاکید کرد: تلفن ۰۵۱۳۲۲۲۱۵۲۶ و ۰۵۱۳۲۲۹۱۹۸۸ دفتر شورای مشارکت‌های مردمی بیمارستان منتصریه در ساعت اداری پاسخگوی مردم است و علاقه‌مندان به کمک در امر مشارکت‌های مردمی می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره حساب ۱۶۶۶۶۶۶۴۶ و یا شماره شبا ir۵۷۰۱۳۰۱۰۰۰۰۰۰۰۰۱۶۶۶۶۶۶۴۶ بانک رفاه کارگران و به نام به کمک‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کنند.

کد خبر 1176654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha