اجرای آزمایشی طرح مدیریت یکپارچه شهری در گلستان/ سهم استان‌های شمالی از درآمدهای ارزش افزوده بیشتر شود

بصیرنیا گفت: با پیگیری رئیس شورای عالی استان‌ها قرار شد اولین اقدام شورایی در حوزه مدیریت یکپارچه شهری در استان گلستان اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گنبدکاووس، «علی اکبر بصیرنیا» امروز (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت) در همایش شوراهای اسلامی شرق استان گلستان با تاکید بر مدیریت یکپارچه شهری اظهار کرد: این موضوع در جلسه صبح امروز روسای شوراهای اسلامی استان‌ها در استانداری گلستان مطرح شد و قرار است که این موضوع در قالب تفاهم نامه تهیه و با پیگیری رئیس شورای عالی استان‌ها اولین اقدام شورایی در حوزه مدیریت یکپارچه شهری در استان گلستان اجرایی شود.

 

رئیس شورای اسلامی استان گلستان گفت: قرار شد یک ریل گذاری خوبی در دوره ششم از سوی منتخبان مردم و نخبگان مدیریت شهری برنامه ریزی شود که مردم از منافع آن برخوردار شوند.

 

وی با بیان اجلاسیه روسای شوراهای اسلامی استان‌ها به همت شورای استان گلستان برگزار شده است، اظهارکرد: آینده خوبی را برای شوراهای دوره ششم پیش بینی می کنم و امیدوارم از همین جمع تعدادی نماینده مجلس داشته باشیم.

 

بصیرنیا افزود: از هفته آینده به تناسب درخواست شوراهای شهرستانی در شهرستان‌های مختلف حضور پیدا می کنیم و طبق دستور استاندار همه مدیران و روسای ادارات شهرستانی هم باید در این نشست ها شرکت کنند.

 

پرویز ناصری هم در این نشست گفت: شوراها نباید شهرهای خود را به صورت جزیره ای ببینند بلکه باید همه استان را در کنار هم دید.

 

رئیس شورای شهر گنبدکاووس افزود: اگر شهری پتانسیلی برای پیشرفت دارد همه کمک‌ کنیم تا این اتفاق بیفتد و استان را رو به جلو حرکت دهیم.

 

وی با اشاره به محدود بودن درآمدهای استان گلستان از ارزش افزوده گفت: با اینکه استان های شمالی تولید کننده غذای کشور هستند اما درآمدهای حاصل از ارزش افزوده اغلب نصیب استان های صنعتی می شود.

 

ناصری پیشنهاد داد تا درآمدهای ارزش افزوده به حساب خزانه دولت واریز شود و بعد بین استان ها توزیع شد تا همه استان ها از این درامدها منتفع شوند.

 

کد خبر 1176673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha