حضور با ۵۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب/«خط مقدم» پر فروش شد

شکر اللهی گفت: در غرفه انتشارات شهید کاظمی تلاش کردیم که هر روز با از دعوت دو سه نویسنده کتاب های ویژه مان رونقی به غرفه بدهیم و شاهد حضور حداکثری مخاطبان باشیم.

«مجید شکراللهی» در پاسخ به این سوال که انتشارات شهید کاظمی با چند عنوان در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کرده است به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: ما امسال تا حدود 550 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب شرکت کردیم. بیش از 100 عنوان کتاب ما چاپ اولی است که 20 عنوان در سال 1401 منتشر شده است.

 

مسئول روابط عمومی شهید کاظمی در پاسخ به این سوال که چه کتاب هایی در غرفه شهید کاظمی در نمایشگاه امسال تاکنون پرفروش شده است، اظهار داشت: کتاب خط مقدم اثر فائضه صفار حدادی، یادت باشد اثر محمد رسول ملاحسنی، تو زودتر بکش ترجمه وحید خضاب از کتاب های پرفروش ما بوده است. کتاب شهید نوید نوشته معصومه اعتمادی، از معراج برگشتگان حمید داودآبادی هفتاد و دومین غواص نوشته حمید حسام، مجموعه تبار انحراف نوشته حجت الاسلام میرطائب و کتاب مار و پله نوشته فائقه میرصمدی از دیگر کتاب های پرفروش امسال ماست.

 

وی در مورد استقبال از نمایشگاه کتاب تصریح کرد: با توجه به دو سال وقفه و بیماری کرونا و همچنین گرانی کتاب استقبال خوبی از نمایشگاه صورت گرفته است. باید مشکلات گرانی کاغذ و کتاب، مشکلات معیشتی و همچنین همزمان برگزار شدن نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی را لحاظ کنیم؛ ضمن اینکه بن های خرید به بخش مجازی نمایشگاه اختصاص داده شده است و همین باعث شده که افرادی به صورت مجازی خرید کنند و به نمایشگاه مراجعه نکنند.

 

مسئوا غرفه انتشارات شهید کاظمی در مورد بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: البته اینکه بخشی از نمایشگاه کتاب تهران به صورت مجازی برگزار می شود، خوب است زیرا همه از سراسر کشور حتی از نقاط دورافتاده می توانند از نمایشگاه کتاب خرید کنند. بسیاری از افراد نمی توانند به تهران بیایند و با گرانی و مشکلات اقتصادی برای نمایشگاه کتاب سفری تدارک ببینند.

 

شکراللهی با بیان اینکه از مکان غرفه و وسعت آن راضی هستیم، در مورد اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: به نظر بنده اطلاع رسانی خوبی در مورد نمایشگاه کتاب صورت گرفته است.

 

وی در مورد مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: برای امثال ما که از شهرستان می آییم، شهر آفتاب بهتر است اما برای تهرانی ها مصلی بهتر و در دسترس تر است. متاسفانه یک سال نمایشگاه را در شهر آفتاب برگزار کردند و با مشکلات زیادی مواجه شدند. این مشکلات باید برطرف شود و زیرساخت ها تقویت شود تا شهر آفتاب آماده برگزاری نمایشگاه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در غرفه انتشارات شهید کاظمی تلاش کردیم که هر روز با دعوت 2 تا 3 نویسنده از کتاب های ویژه مان رونقی به غرفه بدهیم و شاهد حضور حداکثری مخاطبان باشیم. از طرفی با این کار تلاش کردیم که قدم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداریم تا تاثیر خوبی بر روی مخاطبان داشته باشیم.

 

شکر اللهی اظهار داشت: این ارتباط چهره به چهره بین نویسنده و مخاطب می تواند اثرات خوب و برکات زیادی داشته باشد. نویسنده مخاطب خود را می شناسد و مخاطب نیز سوال های خود را از نویسنده می پرسد. ما سه سال است که ناشر برگزیده شدیم و امیدوارم که امسال هم بتوانیم ناشر برگزیده در نمایشگاه کتاب شویم.

 

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه 1401 در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1176692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha