برون سپاری فعالیت های فرهنگی و هنری موجب تقویت موسسات و انجمن ها می شود

هوشمند با بیان اینکه برون سپاری و واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به موسسات و سازمان های مردم نهاد از دیگر اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام است، گفت: این امر موجی تقویت موسسات و انجمن های فرهنگی و هنری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نشست صمیمی جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ این شهرستان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عصر امروز(۲۸ اردیبهشت) در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری شهرستان ایوان با حضور مسئولان، برگزار شد و در این نشست هنرمندان ایوانی ایده ها، نظرات و پیشنهادات خود را با «علی هوشمند» در میان گذاشتند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با گرامیداشت روز خیام، تلاقی این‌ مناسبت را با برگزاری این نشست به فال نیک گرفت و اظهار کرد: طرح آموزش رایگان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است و خوشبختانه تاکنون بیش از هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند، توانمندسازی و آموزش هنر یکی از اولویت های ما در سال جاری است.


« علی هوشمند» تاکید کرد: صندوق هنر مکانیسم خاص خود را دارد، هنرمندان در به روزرسانی این سامانه توجه داشته باشند و فعال بودن لازمه عضویت هر یک از اهالی محترم فرهنگ و هنر است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: دو سال گذشته را باید از معادلات و تحلیل های فرهنگی و هنری خود نادیده بگیریم، به این خاطر که اپیدمی کرونا مانع از ادامه فعالیت های فرهنگی شد و پیامدهایی هم داشت.


وی خاطرنشان‌ کرد: طرح جدول ۱۷ فرصتی برای تقویت روحیه فرهنگی و هنری شهرستان هاست و دولت هم به عدالت فرهنگی اعتقاد دارد، از این رو از ابتدای سال دو طرح مهم در حوزه قرآنی و در حوزه نمایش به شهرستان ایوان واگذار شده است.‌


هوشمند ادامه داد: در ایوان هنرمندان توانمندی وجود دارد که می توان از ظرفیت های آنها از جمله در تدریس هنر، داوری در جشنواره ها و شاخص سپاری ها بهره برد، حتی بسیاری از آنها قابل تجلیل و تکریم هستند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: برون سپاری و واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به موسسات و سازمان های مردم نهاد از دیگر اولویت های ما خواهد بود و از شهرستان ها تقاضا داریم که پیشنهادات و ایده های خود را در قالب فراخوانی که به زودی منتشر می شود، برای ما ارسال کنند.


علی خان حاتمی و سعید حاتمی از فعالان رسانه ای، کمال آزادی فعال فرهنگی، دبیر احمدی فعال موسیقی، محمدرضا وافری کارگردان تئاتر، نوری خبرنگار، عباس آزادی هنرمند حوزه تجسمی، کیهان کیانی مقدم خوشنویس و طراح دغدغه ها و مسائل خود را با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در میان گذاشتن

کد خبر 1176713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha