شهرستان چرداول دارای ظرفیت های فرهنگی و هنری بزرگی است

نشست صمیمی جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ شهرستان چرداول با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در سالن اجتماعات علی شاه خان حیدری زادی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ظهر امروز(۲۸ اردیبهشت)  در این نشست، با اشاره به اینکه کمتر ملتی داشته های فرهنگی و هنری کشور ما را دارد و آثار بزرگان این عرصه آبشخور اندیشه جهانیان هست، تاکید کرد: روز خیام را گرامی می داریم و تلاقی این‌ مناسبت را با دیدار شما عزیزان به فال نیک می گیریم.

 

«علی هوشمند» افزود: ظرفیت‌ و توان اهل فرهنگ و هنر در این دیار کاملا روشن و برجسته است، از طرفی تغییر سیاست های فرهنگی به معنی حذف برنامه ها و فعالیت ها نیست، بلکه اولویت های فرهنگی و هنری دستخوش تغییر می شود، بنابراین در حوزه های دفاع مقدس، حجاب و عفاف، شادی های حلال و نشاط اجتماعی و آموزش و توانمندسازی برنامه داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: زبان فارسی و زبان مادری ما غنای فراوانی دارد و از شاعرانگی سرشار است، برگزاری کنگره های ادبی، همایش ها و جشنواره ها در این زمینه می تواند اثربخش باشد و در برنامه های ما حتما خواهد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: تلاش می کنیم در خصوص تمرین گروه های نمایشی امکانات لازم را فراهم‌کنیم، هنر نمایش دشواری های خاص خود را دارد و امیدواریم در سال جدید زمینه اجرای نمایش در تمام شهرستان ها فراهم شود.

 

هوشمند ابراز کرد: مدرسان و اساتید هنری اگر تحصیلکرده، دارای اندیشه سالم و کاربلد باشند، بسیار  می توانند در بحث توانمندسازی اثرگذار باشند، نگاه ما تنها به اساتید کشوری نیست، به این خاطر که در استان ظرفیت هایی داریم  و از آنها حتما استفاده خواهیم کرد.

 

وی افزود: صندوق هنر مکانیسم خاص خود را دارد، هنرمندان در به روزرسانی این سامانه توجه داشته باشند و فعال بودن لازمه عضویت هر یک از اهالی محترم فرهنگ و هنر است.

 

هوشمند در خصوص رتبه نخست استان ایلام در نمایشگاه مجازی کتاب در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: به نسبت جمعیت، استان ایلام در خرید کتاب در دو سال گذشته نمایشگاه مجازی کتاب رتبه نخست را به دست آورد، این ظرفیت را می توان ایجاد کرد که در پایتخت کتاب ایران استان ما حرفی برای گفتن داشته باشد.

کد خبر 1176714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha