روزانه بیش از ۸۰۰ بازرسی از بازار چهارمحال و بختیاری انجام می شود

رستمی گفت: ۲۷ تیم نظارت و بازرسی با ۵۴ بازرس در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است و روزانه بیش از ۸۰۰ بازرسی بر بازار انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «سجاد رستمی» در نشست با خبرنگاران این استان که در خانه مطبوعات و خبرنگاران این استان برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها نظارت بر بازار استان برای مقابله با وقوع تخلفات احتمالی را تشدید کرده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جدای از افزایش تعداد بازرسی‌ها، جریمه‌هایی که برای اصناف متخلف نیز در نظر گرفته شده است چندبرابر شده است بطوریکه جریمه درج نکردن قیمت کالا از ۱۰۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه نظارت‌های بر بازار مردم‌محور است، افزود: تلفن ۱۲۴ و سامانه «صمت من» آماده ثبت شکایات مردمی است.

 

رستمی  در ادامه جلوگیری از قاچاق را از مهمترین محاسن اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها عنوان کرد و گفت: آزادسازی قیمت ۹ قلم کالای اساسی در کشور از قاچاق کالاهای استراتژیک از جمله گندم به خارج از کشور و همچنین عرضه خارج از شبکه آن در داخل جلوگیری می‌کند و مانع سودجویی افراد متخلف می‌شود.

 

وی، مطالبه کیفیت از سوی مصرف‌کنندگان را از دیگر محاسن اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها دانست و گفت: با حذف یارانه از کالاهای اساسی تولیدکننده موظف به افزایش کیفیت است و رقابت بین تولیدکنندگان شکل می گیرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها از شکل گیری رانت و تخلف جلوگیری می کند و باعث افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران در تولیداتی می‌شود که پیش از این مشمول یارانه می‌شدند.

 

کد خبر 1176733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha