کارگروه تفریح و سرگرمی در شورای فرهنگ عمومی کشور ایجاد شود

حجت‌الاسلام حسنی با بیان اینکه باید آسیب‌هایی که در حوزه حضور مردم در کویر پدید آمده هم مورد بحث و بررسی قرار گیرد خواستار ایجاد کارگروه تفریح و سرگرمی در شورای فرهنگ عمومی کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت‌الاسلام «حجر حسنی سعدی» امروز (پنج‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت) در مراسم گردهمایی مسئله شناسی فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد اظهار داشت: در طول شصت و هفتاد سال اخیر اساسا رویکرد ما نسبت به تفریح و سرگرمی مردم منفعلانه بوده و این تنها در حوزه سواحل نبوده است. 

 

مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه گردشگری کویر برخلاف سواحل به علت هزینه‌هایی که دارد مختص برخی از اقشار شده است ابراز داشت: باید آسیب‌هایی که در حوزه حضور مردم در کویر پدید آمده هم مورد بحث و بررسی قرار گیرد و بخش عمده‌ای از این سبک  زندگی مربوط به تفریحات و نوع سرگرمی مردم است.

 

حسنی ضمن تاکید بر ایجاد کارگروه تفریح و سرگرمی در شورای فرهنگ عمومی اذعان کرد: بازی‌های بومی و محلی ما باید نزدیک شود زیرا با تمام ابعاد فرهنگی کشورمان سازگار است و قطعا با اتخاذ چنین اقداماتی بخشی از مسائل حوزه سواحل بدون برخوردهای سلبی حل و فصل می‌شود.

 

وی سبک و رویکرد فرهنگی غرب را در حوزه سرگرمی و تفریح ایجاد یک خلا فکری دانست و گفت: اینگونه سبک‌ها با دین مبین اسلام و نوع زندگی ما مطابقت ندارد و باید از تفریح برای ایجاد پایه‌های رشد و تعالی فکر و اندیشه استفاده کنیم.

 

نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: به دبیرخانه شورای فرهنگی کشور پیشنهاد میکنم برای سرگرمی و تفریح مردم و دادن شیوه و الگو مبتنی بر مدل‌های اعتقادی دین مبین اسلام اقدام کند و به این ترتیب وارد فضاهای ایجابی شویم.

کد خبر 1176786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha