پوستر بیست‌ و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رونمایی شد

پوستر بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، پوستر بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند، معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر و جمعی از مسئولان فرهنگی منطقه ای به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر در سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه این شهر رونمایی شد.

 

با اعلام دبیرخانه این جشنواره حسین ذوالفقاری، عادل کروشاوی‌زاده و مهدی درویش هیات انتخاب آثار این دوره از جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را برعهده دارند.

 

«رضا مردانی» در این آئین با بیان اینکه فراخوان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر ملی فتح به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در بهمن ماه سال گذشته به همه استان‌ها اعلام شد اظهار کرد: تا روز چهارم اردیبهشت سال جاری ۱۳۹ اثر از ۲۴ استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که طی ۱۰ روز آثار رسیده بازبینی شدند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند افزود: پس از بازبینی آثار ارسالی به جشنواره هشت اثر در بخش صحنه ای و هشت اثر نیز در بخش خیابانی با محوریت حضور زنان در دفاع مقدس، مدافعان حرم و جوانان در هشت سال دفاع مقدس انتخاب شدند.

 

وی با اشاره به حضور ۱۴۵ هنرمند از استان‌های متخلف کشور در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر تصریح کرد: برای اولین بار چهار اثر از خانم‌ها در بخش مسابقه به این جشنواره راه یافته است.

 

مردانی اضافه کرد: این جشنواره طی چند سال گذشته با حاشیه‌های مواجه بود و در زمان خود که همان سوم خرداد است برگزار نمی‌ شد‌.

 

وی از رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر ملی فتح به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر برای نخستین بار در این شهر خبر داد و ابراز کرد: اکنون با درخواست هنرمندان منطقه این جشنواره برای نخستین بار همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.

 

در ادامه این آئین نیز «حجت الاسلام عادل فریحی» با تاکید بر ضرورت افتتاح دبیر خانه دائمی جشنواره ملی تئاتر فتح در ارشاد اسلامی شهر خرمشهر عنوان کرد: با راه اندازی این مرکز در خرمشهر می بایست از هم اکنون برای برگزاری جشنواره سال آینده برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: این سازمان در حدتوان خود از نظر مالی و پشتیبانی از این جشنواره حمایت کرده و سعی بر این است تا به بهترین شکل و در حد نام خرمشهر این جشنواره برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر مجموعه از برنامه‌های گردشگری، فرهنگی و هنری از سوی منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است اذعان کرد: برگزاری شب شعر عربی با حضور تعدادی از شعرای مطرح خارجی و داخلی، تقدیر از عکاسان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری و همایش فاتحان خرمشهر از برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در این جشنواره خواهد بود.

 

حجت الاسلام فریحی بیان کرد: برگزاری جشنواره داستانی یوسف، مسابقات ورزشی قایقرانی و پیاده‌روی خانوادگی نیز از دیگر برنامه‌های است که به منظور سالروز آزاد سازی خرمشهر در نظر گرفته شده است.

 

وی به اجرای دیگر برنامه های جانبی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره عکس میراث اروند، صنایع دستی اروند و جشنواره طراحی لباس با نماد مقاومت و فتح نیز در ایام سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.

 

در ادامه نیز «نادر عمیدزاده» با بیان اینکه متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندازه‌ نام خرمشهر از این جشنواره حمایت نکرده است خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام قد از این جشنواره پشتیبانی کند و ردیف بودجه اعتباری ثابتی برای برگزاری آن در نظر بگیرد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر خواستار نگاه بین المللی به جشنواره ملی تئاتر فتح شد و بیان کرد: جایگاه خرمشهر فراملی است و نیاز به نگاه بیشتر متولیان فرهنگی به آن است و سعی و تلاش داریم این جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

 

به گفته مسئولین فرهنگی منطقه آزاد اروند، قرار است بیست‌ و چهارمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر از ۳۰ اردیبهشت لغایت سوم خرداد ۱۴۰۱ در شهرستان خرمشهر برگزار شود.

 

کد خبر 1176813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha