تقویت تولید و کمک به دولت در اسلامی کردن فضای کسب و کار مورد توجه بسیج باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: بسیج باید به وظایف خود درست عمل کند اجازه ندهد کارخانجات و کارگاه های تولیدی به تعطیلی کشانده شوند، بسیج باید چشم بینایی برای نظام باشد و گزارش درست تهیه و منتقل کند تا مشکلات مرتفع و با خاطیان برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۹ اردیبهشت) در نشست با «حمیدرضا اله بداشتی» مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور که با محوریت معرفی شهید«نوروز علی یزدان خواه» شهید شاخص جامعه کارگری در سال۱۴۰۱ برگزار شد، با بیان اینکه اگر کار و کارگر محترم و مقدس است پس هر فعالیتی در حوزه کارگری که به بهبود کار، اصلاح فضای کسب و کار و تعالی فرهنگی و اخلاقی و معنوی کارگران و به رشد صنایع و تولیدات و خصوصا به دانش بنیان شدن صنایع ما ختم شود مقدس خواهد بود، اظهار کرد: محیط کار و تولید یک عبادتگاه است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه فلسفه حضور بسیج در هر حوزه ای تقویت مسئولیت خاص آن حوزه و فضا است، افزود: ثانیا تقویت فرهنگی دینی و اخلاق اسلامی در آن فضا فلسفه وجودی بسیج کارگری می باشد.

 

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی امانت شهدا است و بسیج باید برای حفظ این مهم دغدغه داشته باشد، گفت: جراحی اقتصادی دولت را شاهدیم و نباید در این بازه زمانی شاهد احتکار و قاچاق کالا باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حضور بسیج یعنی اجازه داده نشود تا شاهد احتکار و فساد در حوزه کسب و کار و تولید باشیم،‌ادامه داد: به بسیج نیز توصیه می کنیم مراقبت کنند تا تحت تاثیر برخی از ارزش های غلط قرار نگیرند و در دام سازش کاری نیافتند و مجبور به سکوت در برابر فساد شوند.

 

وی به پیشینه تشکیل بسیج کارگری و کارخانجات اشاره و بیان کرد: با وجود برخورداری از این ظرفیت اما شاهد فساد، احتکار، تعطیلی کارخانجات و کارگاه های تولیدی و... هستیم. بسیجیان در این سال ها چرا اجازه دادند این واحد ها به سمت تعطیلی و رکود بروند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به تعیین وضعیت ۲۰۰۰واحد تولید به همت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس وقت قوه قضائیه اشاره و اظهار کرد: بسیج باید به وظایف خود درست عمل کند اجازه ندهد کارخانجات و کارگاه های تولیدی به تعطیلی کشانده شوند، بسیج باید چشم بینایی برای نظام باشد و گزارش درست تهیه و منتقل کند تا مشکلات مرتفع و با خاطیان برخورد شود.

 

وی با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان مازندرانی نجیب هستند، گفت: موانع حقوقی و اداری از سر راه فضای کسب و کار برداشته شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به صنایع نساجی، چای و ... در استان اشاره کرد و گفت: صنعت مازندران را عمدا زمین زدند؛ مازندران در حوزه صنعت فقیر است.

 

وی به کشاورزی مازندران اشاره و بیان کرد: صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی نیاز کشاورزان استان است.

 

 

کد خبر 1176834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha