دستگاههای متولی باید با رصد، پایش و برنامه‌ریزی پیگیر مسائل اجتماعی شوند

زارعی کوشا گفت: در کارتابل مدیران کارهای اجرایی و عمرانی و پروژه‌های زیادی به چشم می‌خورد اما مسائل اجتماعی با اهمیت‌تر است و دستگاه‌های متولی باید با رصد، پایش و برنامه‌ریزی پیگیر مسائل اجتماعی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، زارعی کوشا استاندار کردستان پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: از مهمترین مسئولیت‌ ما در قبال مردم کردستان پیگیری موضوعات اجتماعی است.

 

 

وی افزود: در کارتابل مدیران کارهای اجرایی و عمرانی و پروژه‌های زیادی به چشم می‌خورد اما مسائل اجتماعی با اهمیت‌تر است و دستگاه‌های متولی باید با رصد، پایش و برنامه‌ریزی پیگیر مسائل اجتماعی شوند.

 

 

استاندار کردستان با اعلام اینکه حوزه رصد و ارزیابی زیاد شفاف و روشن نیست، بیان کرد: در حوزه اجتماعی نیاز است مسائل به درستی تجزیه و تحلیل شوند و ارزیابی لازم انجام شود.

 

 

وی خواستار انسجام‌بخشی بین مردم خیر استان برای جلوگیری از موازی کاری شد و گفت: نهادهای دولتی و مجموعه‌های خیرین و مردمی باید به برنامه‌ریزی جامعی برای تحقق اهداف و جلوگیری از موازی‌کاری به یک وفاق جمعی برسند.

 

 

استاندار کردستان اذعان کرد: دولت و مجموعه اجرایی برای تسهیل‌گری کارها ورود می‌کند و باید ظرفیت‌های مردمی انسجام یابد و کارهای اجتماعی، مردمی پیش برود.

 

 

زارعی‌کوشا عنوان کرد: الگوهای موفق در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال باید معرفی شوند تا ایده‌ها و توانمندی آنها مورد بهره‌برداری سایرین باشد.

 

 

وی اضافه کرد: خانه خیرین، مجموعه خیرین و دستگاه بهزیستی پیشنهادهای خود را در راستای چگونگی انسجام بخشی مجموعه‌های خیریه ارسال کنند تا در جلسات بعدی بررسی شود.

 

استاندار کردستان تصریح کرد: دستگاهها باید مسئولیت خود را بخوبی انجام دهند و با همکاری هم در راستای اجرای طرح‌های مختلف از جمله مجمع سلامت همفکری کنند.

 

 

وی به وضعیت خودکشی در استان به عنوان دستورکار بعدی این جلسه پرداخت و گفت: روند کاهش خودکشی استان باید پیگیری شود و عوامل خودکشی و دلایل کاهش خودکشی باید پایش و بررسی شود تا این معضل نیز در استان کاهش یابد.

 

 

زارعی کوشا عنوان کرد: مهمترین نکته در خودکشی جهان‌بینی است که اگر به دانش‌آموز و دانشجو درست منتقل شود زمینه این معضل کاهش پیدا می‌کند و ادارات فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و سایر نهادها باید احساس مسئولیت کنند.

 

 

وی عنوان کرد: آمار خودکشی بیانگر ضعف عملکرد ادارات و دستگاههای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است و باید در استان روی راهکارها تمرکز ایجاد کنیم.

 

 

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: کردستان گرچه جزو ۱۰ استانی است که در کشور دارای آمار بالای بیکاری است اما بیکاری به تنهایی عامل وجود مشکلات و آسیب‌ها نیست و نیاز است پژوهشکده‌ها و دانشگاهها روی این مسائل و دغدغه‌های جدی مردم کار کنند.

کد خبر 1176863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha