لزوم اقدام جهادی دستگاه های دولتی برای رفع موانع تولید عشایر فارس

عزیزی گفت: لازم است تا با مدیریت جهادی و تصویب قوانین مترقی به انجام اقدامات مبنایی برای بهبود خدمات رسانی به عشایر پرداخته شود و با هم افزایی دستگاه های متولی شاهد رفع موانع تولید در جامعه عشایری استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (پنج شنبه 29 اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل امور عشایر فارس گفت: از آنجا که سبک زندگی عشایری خاص است و با توجه به شرایط خشکسالی تمام دستگاه های دولتی باید از جامعه عشایری حمایت کنند.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است تا با مدیریت جهادی و تصویب قوانین مترقی به انجام اقدامات مبنایی برای بهبود خدمات رسانی به عشایر پرداخته شود و با هم افزایی دستگاه های متولی شاهد رفع موانع تولید در جامعه عشایری استان باشیم.

 

وی اضافه کرد: اجرای طرح های تولیدی زنجیره ای با هدف اشتغال زایی و حفظ عشایر به عنوان ذخیره فرهنگی و تولید کنندگان در عرصه خود کفایی کشور باید در اولویت دستگاه های فارس قرار بگیرد.

 

وی از آمادگی نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از عشایر و رفع مشکلات آنها خبر داد و عنوان کرد: تنوع اقلیمی در استان موجب شکل گیری بزرگترین جامعه عشایری کشور در فارس شده و توانمندی های عشایر و نقش عشایر در تولد گوشت، صنایع دستی و... با کمترین برخورداری از امکانات، بیشترین نقش را در تولید استان و کشور دارد که نیاز به حمایت بیشتری توسط دولت دارند.

 

«عبدالحمید کریمی»، نیز در این دیدار گفت: تسهیلات با بهره کم برای تامین نهاده های دامی و تامین علوفه با هدف پروار نمودن دام و رسیدن به وزن مطلوب دام و ایجاد اشتغال پایدار باید در اختیار جامعه عشایر استان قرار بگیرد.

 

مدیرکل امور عشایر فارس اعلام کرد: مشکلات ایل راه ها و اطراقگاه های عشایری، عدم آنتن دهی موبایل در بعضی از مناطق عشایری، تبدیل پروانه چرا به عنوان سندی در بانک ها به منظور وثیقه و ... از مشکلات عشایر فارس است که از نمایندگان  مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به آنها هستیم.

 

کد خبر 1176866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha