لزوم راه‌اندازی مجتمع خیریه توانمندسازی در کردستان برای کاهش آسیب‌ها

سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان بر لزوم راه‌اندازی مجتمع خیریه توانمندسازی در کردستان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فرانک رستگارنسب سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به لزوم احداث مجتمع خیریه توانمندسازی در سنندج اظهار کرد: این مجتمع به منظور تحت پوشش قرار دادن زنان و دختران تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و معلولان و زنان زندانی در استان کردستان یک نیاز است.

 

 

وی با بیان اینکه این مجتمع می‌تواند با حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار گام‌های موثری برای توانمندسازی آنان بردارد، تصریح کرد: مشارکت خیرین و سمن‌ها برای هیات موسس این مجتمع لازمه اجرای این طرح در استان به شمار می‌رود.

 

 

سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان یادآور شد: این مجتمع در استان زنجان راه‌اندازی شده و اقدامات ارزشمندی برای توانمندسازی زنان، دختران و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی انجام می‌دهد.

 

 

رستگارنسب اعلام کرد: راه‌اندازی مجتمع خیریه توانمندسازی در استان می‌تواند در رفع بسیاری از آسیب‌ها در استان موثر باشد.

 

 

وی به وضعیت بهداشت و درمان بیماری سرطان در کردستان پرداخت و گفت: میانگین سنی بیماران مبتلا به سرطان در کردستان ۶۵ سال و مرگ و میر ناشی از سرطان در استان ۱۴ درصد است.

 

 

رستگارنسب اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و ۹۲۵ مورد بیمار سرطانی در استان شناسایی شده اند که از این تعداد ۴۳ درصد را زنان و ۵۷ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

 

 

وی یادآور شد: انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در کردستان از سال ۸۵ راه‌اندازی شده اما به دلیل نبود اعتبار امکان ایجاد فضایی برای حمایت هرچه بهتر از بیماران سرطانی را نداشته‌اند.

 

 

موسسات خیریه در احداث مجتمع توانمندسازی استان کمک کنند

 

 

لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در چند سال گذشته بازدید از بیمارستان مهرانه و‌ مجتمع روزبه در زنجان به منظور الگوگیری از فعالیت این مجتمع و بیمارستان و پیاده کردن آن در کردستان انجام شده است.

 

 

وی یادآور شد: اجرای این طرح  خیریه و مردمی در استان چندسالی است که پیگیری شده اما باید آسیب‌شناسی شود که چرا تاکنون در استان اجرا نشده است.

 

 

آژیر بیان کرد: موسسات خیریه بسیاری در استان فعالیت دارند که جزیره‌ای عمل می‌کنند و نیاز است با همراهی این موسسات مجتمع خیریه توانمندسازی در استان راه‌اندازی شود.

کد خبر 1176869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha