دهه کرامت، نویددهنده‌ی ادامه حیات اسلام در چهارچوب دستورات قرآن و سنت رسول خدا (ص) است

آیت الله علما،گفت: دهه کرامت،نویددهنده‌ی ادامه حیات اسلام در چهارچوب دستورات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و نجات ارزش های انسانی در سایه آموزه‌های دینی است،دینی که با قربانی های فراوان معصومین (ع) و بزرگان دین تا امروز به حیات پربرکت خود ادامه داده است.

آیت الله مصطفی علما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره فعالیت های دهه کرامت ،گفت:دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در ۱ ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعدهبه پایان می رسد.

 

 

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ، افزود:امسال دهه کرامت و سالروز رحلت امام خمینی(ره) با هم همزمانی دارند، امام راحل نهضت خود را برای حفظ اسلام و دی آغاز کرد و امروز این نهضت در سراسر جهان اسلام جاری و ساری است.

 

 

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت بهترین فرصت برای آشنایی بهتر، درست تر و جامع تر با اسلام و انقلاب است، خاطر نشان کرد: باید از لحظه لحظه این ایام بهترین استفاده ها را ببریم زیرا مردم ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند براین اساس باید برنامه‌های معنوی و فرهنگی ایام دهه کرامت بیشتر باشد.

 

 

آیت الله علما تصریح کرد: تمام برنامه‌های مذهبی در راستای تبلیغ و ترویج دین است؛ زیرا حضرات معصومین (ع) خود را فدای دین کردند؛ ضمن این که هیچ کشوری و دینی به اندازه اسلام و تشیع شعایر ندارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد:جوهره همه  مناسبتهای دینی و مذهبی را  تبلیغ دین و اسلام است مشابه این مراسمات و مناسبتها در هیج جای دنیا یافت نمی‌شود و رمز ماندگاری اسلام در کشورهای اسلامی اجرای درست و منطقی مناسبت های اسلامی‌ بوده است.

 

وی در پایان عنوان کرد: سعی کنیم با نیت خالص به میدان آمد و هر انسانی با داشتن همتی بلند می‌تواند خودش را در راه تبلیغ اسلام وقف کند.

کد خبر 1176887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha