فرهنگ ایثار و شهادت عامل آسایش و امنیت کشور است/ علم و مجاهدت روحانیت در انقلاب

مرتضوی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این فرهنگ ارزشی در بین مردم عامل آسایش و امنیت کشور در دوران انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید «رضا مرتضوی« روز پنجشنبه(۲۹ اردیبهشت) در کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان در محل خیمه گلستان شهدا اظهارداشت: فرهنگ ایثار و شهادت و گذشت در بین مردم ایران سبب پیشرفت کار و شکست دشمن شده است.

استاندار اصفهان افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم عامل آسایش و امنیت کشور در دوران انقلاب اسلامی بوده و نگذاشت دشمن به اهداف خود برسد.

وی ترویج ارزش های دینی و انقلابی در جامعه و گسترش آن در جوامع بین الملل را نیازمند استقامت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان بیان کرد و اذعان داشت: با روحیه شهادت و از خود گذشتگی این مقوله محقق می شود.

 

به گفته مرتضوی روحیه شهادت طلبی ترس و نگرانی را برای مقابله با دشمن از بین می برد و نوعی معامله با حضرت حق است.

وی از روحیه ایثار و شهادت به عنوان یک مولفه هویتی یاد کرد و یادآورشد: این چنین فرهنگی در بین اقشار مختلف از جمله روحانیت وجود داشته که علاوه بر مجاهدت علمی، در میدان های نبرد نیز حضور داشته اند.

 

علم و مجاهدت روحانیت در انقلاب

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در تعداد شهدا و ایثارگران و از جمله اقشار آن مثل روحانیت آمار بالایی در کشور دارد، تصریح کرد: این استان مهد پرورش علما بوده که آنان علاوه بر فعالیت علمی و مبارزه با جهل و مصادیق تخریب اعتقادات، در جبهه های جنگ نیز جانفشانی کرده اند.

 

وی اضافه کرد: فعالیت علمی طلاب و روحانیون موجب حضور افراد در نبرد با دشمن شده و آنان نیز خود با حضور در جبهه ها در میدان عمل نقش آفرینی کرده اند.

استاندار اصفهان حضور رزمندگان در جبهه های جنگ را مهم خواند و اذعان داشت: این افراد فقط نقش دعوت و تبلیغ برای حضور در جبهه ها را نداشتند.

 

کد خبر 1176896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha