پیش بینی می شود ۶۵  درصد زوار از مرز مهران تردد کنند/ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهیه ۲۴ هزار متر مربع سایه بان در مرز مهران نیاز است

بهرام نیا با بیان اینکه در نظر سنجی که در مقیاس ملی انجام شده است بیش از ۶۵درصد مردم محل عبور شان برای عتبات عالیات از مرز مهران خواهد بود، گفت: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری حدود ۳۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، ظهر امروز(۲۹ اردیبهشت) در جلسه ویژه اربعین حسینی استان ایلام با با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و دکتر میر احمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، اظهار کرد: امروز خداوند توفیق داد که از صبح تا کنون از زیرساخت های اربعین حسینی از حمیل تا مهران به صورت میدانی با حضور معاونین محترم وزیر کشور و سایر مسئولان کشوری و استان بازدید شود و کمی و کاستی های اربعین حسینی در مرز مهران احصا شد.

 

«حسن بهرام نیا » تصریح کرد: امسال اربعین حسینی در  در شرایط گرم آب و هوایی برگزار می‌شود که باید تدارک لازم در خصوص تامین آب و سرمایش برای زوار اربعین حسینی فراهم شود و همچنین لازم است که ایمنی جاده ها را بالا برده شود تا یک زیارت شیرین به کام زوار اربعین حسینی در سال جاری برگزار شود.

 

وی  با بیان اینکه امروز در نظر سنجی که در مقیاس ملی انجام شده است بیش از ۶۵درصد مردم محل عبور شان برای عتبات عالیات از مرز مهران خواهد بود، افزود:  همه زیرساخت ها باید مورد توجه قرار گیرد و بایستی بیشترین امکانات با توجه به خواست مردم برای تردد از مرز مهران، متوجه مرز مهران و استان ایلام شود.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مقداری از زیرساخت ها انجام شده است و باید این زیرساخت ها در مرز مهران و استان ایلام تکمیل شود، گفت:  خوشبختانه موضوع آب شرب در مهران تامین شده و روزان ظرفیت تامین آب شرب برای  ۳۵۰هزار نفر وجود دارد.

 

بهرام نیا ابراز کرد: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری حدود ۳۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب اختصاص یافته است، همچنین به میزان ۹۰ مگاوات در شهرستان مهران در مدار قرار داده می شود که بیش از ۵۵میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

 

وی بیان کرد: دو تونل تا اربعین سال جاری زیر بار ترافیک خواهد رفت و از نظر بار تافیکی تمام وسایل نقلیه از این تونل ها عبور خواهند کرد، پارکینگ یک ظرفیت بالقوه است که باید بالفعل شود و نیاز به سه تا چهار موقعیت با سرویس بهداشتی داریم، نیاز به پایش تصویری در مرز مهران و پارکینگ ها وجود دارد که بیش از۲۰۰ میلیارد تومان برای آن نیاز است.

 

استاندار ایلام گفت: کارخانه یخ  ابراز در مرز نیاز است که مقرر شده است در مرز ایجاد گردد، در ایام اربعین حسینی سال جاری، زایرین ما زیر گرما و نور مستقیم آفتاب بیشتر ۵۵درحه قرار می گیرند و در این راستا ۳۲ هزار متر مربع سایه بان لازم است.

 

بهرام نیا گفت: ۲  هزار مترمربع سایه بان تا کنون انجام شده و شش هزار متر مربع در حال انجام است و  حدود ۲۴هزار متر مربع سایه بان لازم است که بیست میلیارد تومان برای سایه بان نیاز است.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: شهرهایی در استان در مسیر تردد زوار عتبات عالیات استان قرار دارند و نیاز تامین زیرساخت دارند و  برای تامین زیرساخت مورد نیاز این شهرها،  پنج میلیارد تومان نیاز است.

کد خبر 1176902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha