رشد تولید نباید فرهنگ حرص زدن در جامعه را رواج دهد

آیت الله دژکام گفت: در کنار تشویق به افزایش تولید در کشور باید به قناعت پیشه کردن و پرهیز از اسراف نیز تاکید کنیم و به بهانه افزایش و رشد تولید نباید فرهنگ حرص زدن در جامعه رواج داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 29 اردیبهشت) در دیدار با معاون دادستان کل کشور گفت: راز آرامش قناعت کردن است و تفاوت کشور اسلامی ما با آمریکا و اروپا این است که نگاه دینی ما در تمام ابعاد جامعه اعتقاد به جهان آخرت را نیز مورد توجه قرار می دهد و زندگی را تنها به دنیا محدود نمی داند.

 

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: در بحث فرهنگ اقتصاد مقاومتی برخی از این گوشه های کار در بعضی مواقع از دست خارج شده که توجه به قناعت از نمونه آنهاست.

 

وی اضافه کرد: تا زمانی که فرهنگ قناعت و عدم اسراف در جامعه نهادینه نشود، مشکل حل نخواهد شد و این فرهنگ از همان مواردی است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان پیوست فرهنگی در انجام امور مختلف بر آن تاکید می فرمایند.

 

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در کنار تشویق به افزایش تولید در کشور باید به قناعت پیشه کردن و پرهیز از اسراف نیز تاکید کنیم تا شاهد ایجاد یک توازن در جامعه باشیم.

 

آیت الله دژکام ادامه داد: به بهانه افزایش و رشد تولید نباید فرهنگ حرص زدن در جامعه رواج داده شود و دستگاه قضایی در خصوص پیشگیری از وقوع بسیاری مسائل می تواند کار ساز باشد و با تقویت آیه های اخلاقی می تواند جلوی خیلی از جرائم دزدی ها و اختلاس ها را بگیرد.

 

وی با تاکید بر لزوم توسعه انسان شناسی در رده های مدیریتی گفت: نگاه اسلام به دنیا و انسان را باید در جامعه مطرح و تقویت کنیم تا به نتیجه مطلوبی برسیم که البته کشورهای آن طرف خط برای اینکه در این زمینه موفق نشویم بسیار به ما فشار می آورند.

 

کد خبر 1176914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha