تالار مرکزی ارومیه بالاخره، فردا به بهره برداری می رسد

تالار مرکزی ارومیه که کلنگ افتتاح آن سال ۸۶ بر زمین زده شد بعد از اینکه چندین مدیرکل را راهی کرد، بالاخره فردا(۳۰اردیبهشت) به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، کلنگ احداث تالار مرکزی ارومیه سال ۸۶ برزمین زده شد و مدیر کل وقت در آن زمان ابراز امیداری کرد که این پروژه عظیم بعد از 3 سال به بهره برداری خواهد رسید.

اما امروز بعد از 15 سال، امیدواریم شاهد به بهره برداری رسیدن این تالار فرهنگی باشیم.

متاسفانه با توجه به هزینه کرد اعتبارات میلیاردی تا چندی پیش باز هم بهانه کمبود اعتبارات در تاخیر بیش از یک دهه ای این پروژه به گوش ما می رسید.

ارومیه علاوه بر اینکه رنگین کمان اقوام و ادیان نام گرفته است، به رنگین کمان پروژه های نیمه  تمام و راکد نیز شهرت دارد و با اینکه اعتبارات بسیاری را به دولت تحمیل می کند ولی همچنان راکد و نیمه تمام باقی می مانند.

نبود مجتمع فرهنگی و هنری با استانداردهای لازم سا لهاست یکی از مشکلات این شهر است که با سه کشور خارجی ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد و به صورت گسترده در برابر هجمه های فرهنگی قرار می گیرد.

«علیرضا نوروز»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در این باره می گوید: با توجه به اجرای مراحل تجهیز و دکوراسیون این تالار فردا  با حضور مقامات کشوری به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در سطح شهر ارومیه تاکنون سالن هزار نفری برای فعالیت‌های مختلف به خصوص فرهنگی نداشته ایم و بدون شک این تالار یکی از طرح‌های فاخر فرهنگی استان و حتی منطقه به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان انیکه در صورت بهره برداری،  تحول خوبی در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی خواهیم داشت، تصریح کرد: این تالار یک هزار و 120 نفر ظرفیت دارد.

نوروزی اضافه کرد: سالن تخصصی موسیقی با ظرفیت ۵۰۰ نفر، سه سالن پلاتو، گالرهای تجسمی، سالن روباز برای اجرای تئاتر خیابانی و اجراهای روباز و نیز استفاده به عنوان سینمای روباز با ظرفیت ۳۰۰ نفر به همراه ۱۰ کلاس برای برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز تمرین از مزیت‌های این تالار مرکزی هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، این تالار را سرمایه‌ای بزرگ برای جامعه فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی دانست و گفت: بهره برداری از این تالار می‌تواند این استان را مرکز توجه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در منطقه، حتی کشورهای همجوار قرار دهد.

فعالان فرهنگی و هنری شهر و استان در بخش‌های موسیقی، تئاتر، هنرهای نمایشی با وجود ظرفیت‌های کم نظیر و هنرمندان به نام کشوری سال هاست از نبود زیرساخت‌های لازم رنج می‌برند و امیدواریم با به بهره برداری رسیدن این طرح کارهای فرهنگی فتخری در این استان به فعلیت برسند.

تالار مرکزی ارومیه دارای زیربنای ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع و مساحت زمین نیز ۱۲ هزار و ۳۴ متر مربع است، سالن همایش این تالار با گنجایش ۱۲۰۰ نفر در سه طبقه و با تفکیک ۶۰۰ نفر در طبقه اول، ۳۰۰ نفر طبقه دوم و ۲۰۰ نفر در طبقه سوم بوده و همچنین مجهز به سن متحرک و وی آی پی یا گنجایش ۵۰۰ نفر است.

این تالار با کاربری‌های مختلفی شامل نمایشنامه‌خوانی، سالن‌های گالری و نمایش و کارگاه‌های مختلف، پوشش‌دهنده مجموعه اصلی هستند و زیرزمین تالار به عنوان استفاده برای کارگاه‌های مختلف انتخاب شده است.

گفتنی است، این تالار فردا(30اردیبهشت) با حضور وزیر ارشاد به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 1176921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha