لزوم دسترسی آسان به پوشاک متناسب با پوشش اسلامی در بازار

حجت الاسلام بیاتی با تاکید بر لزوم طراحی لباس با زیست بوم عفیفانه گفت: دسترسی به پوشاک عفیفانه ارزان و مناسب از اقداماتی است که باید تحقق آن در جامعه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت‌الاسلام «مهدی بیانی» در جلسه مسئله شناسی عفاف و حجاب که امروز( پنج‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت) در منطقه آزاد انزلی برگزار شد اظهار داشت: برخلاف سایر مسایل فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب قوانین فراوانی داریم اما مسئله ای که امروز ضرورت دارد موضوع حکمرانی ما در حوزه عفاف و حجاب است.

 

دبیر کارگروه زیست عفیفانه مشخص کردن رویکردهای حوزه عفاف و حجاب در سال ۱۴۰۱ را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: دولت به درستی به دنبال سرمایه اجتماعی است از طرفی پر واضح است هر موضوعی که مردم روی آن مناقشه بیشتری داشته باشند موجب کمبود سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

 

بیاتی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر مرا هم قبول ندارید به خاطر ایران بیایید و رای بدهید بنابراین ما برای حوزه عفاف و حجاب هم باید نقطه اجماع را پیدا کرده و روی آن تکیه کنیم.

 

دبیر کارگروه زیست عفیفانه با بیان اینکه قانون عفاف و حجاب حتی باید در حوزه وابستگان حکومت هم اجرایی شود اذعان کرد: دسترسی به پوشاک عفیفانه ارزان و مناسب از دیگر اقداماتی است که باید تحقق آن در جامعه در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه الان موضوع صحبت در اجتماع ما بدحجابی و لباس های بدن نما است و امسال باید روی این موضوع جدیدیت بیشتری داشته باشیم اظهار داشت: اگر شورای فرهنگ عمومی در بحث سواحل قصد ورود دارد باید اولا بداند که در این زمینه کار از کار نگذشته است زیرا بسیاری از اقداماتی که می‌توانیم در این حوزه انجام دهیم نظیر توزیع لباس عفیفانه و برخورد با تن نمایی اقدامات سخت و پیچیده‌ای نیست.

 

دبیر کارگروه زیست عفیفانه تدوین قانون و وجود بستری برای برخورد با بی حجابان را در سال ۱۴۰۱ لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تناسب عملیات با پیش‌نیاز جامعه نتوانستیم به اهدافتان در سواحل دست پیدا کنیم.

 

* هر فعالیت اقتصادی نیازمند پیوست فرهنگی است
«لیلا سایگانی» نیز در این مراسم ضمن تاکید بر برگزاری همایش بعدی در ساحل چابهار افزود: قبل از انجام هر کار اقتصادی باید اقدامات فرهنگی اجرایی شود از طرفی تاکید دارم در جلسات ضمن پرهیز از کلی جویی به جزئیات بیشتر بپردازیم و به سمت مصوباتی که قابلیت اجرایی داشته باشند حرکت کنیم.

 

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان اذعان کرد: پیشنهاد می‌کنم متولیان مناطق آزاد اطلاع‌رسانی لازم بین یکدیگر را در اولویت قرار دهند تا بتوانیم از تجربیات هم استفاده کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه در دولت مردمی حضور مدیران مردمی، جهادی و کف میدان انتظار می‌رود گفت: عدم توجه به فرهنگ بومی، محلی، سنتی و قومی منطقه و عدم رعایت حجاب از طرف گردشگران سایر نکاتی است که برای داشتن یک پیوست فرهنگی مطلوب و جامع باید بدان توجه کرد.

 

* از حوزه حجاب غفلت کردیم

حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری ارومی » نیز در این جلسه یادآور شد: چهارشنبه های سفید و آزادی‌های یواشکی از جمله طرحهایی است که توسط مسیح علی‌نژاد اجرایی شد و موج بزرگی را در حوزه بی‌حجابی به راه انداخت.

 

امام جمعه آستارا با بیان اینکه جلسات عفاف و حجاب باید خروجی دقیقی داشته باشد اذعان کرد:  بحث بی‌حجابی و رواج انواع مانتوهای کوتاه و تنگ در جامعه در طول یکسال و دو سال ایجاد نشده و کاری است که در طول سالیان انجام گرفته و شاید ما در برابر آن خواب بودیم و حرکتی نکردیم.

 

وی انتقال پیام اسلام و انقلاب در قالب برنامه‌های شاد و مناسب در حوزه سواحل را اثرگذار دانست و عنوان کرد: باید حضور ما در حوزه ساحل و دریا مهربانانه باشد زیرا اگر بخواهیم اینگونه مانع ایجاد کنیم نتیجه مناسب برای ما به دست نمی‌آید. 

 

* نیازمند فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در سواحل هستیم

حجت‌الاسلام پورعلی، مدیر گروه فرهنگی و تبلیغی بقیة الله نیز در این نشست تخصصی افزود: باید اینگونه بسترسازی شود تا حضور ما در کنار سواحل به معنی قطع کسب و کار و فعالیتهای اقتصادی نباشد بلکه باید بر اساس نیاز در سواحل کارهای تبلیغی و فرهنگی انجام دهیم.

 

پورعلی پاسخ درست به نیازهای شادی و تفریح مردم را دارای آثار مثبت فراوانی دانست و عنوان کرد: شاید ظاهر برخی از اقشار جامعه غلط انداز باشد اما اکثر آنها علاقمند به مباحث اعتقادی و دینی و خواندن ادعیه هستند بنابراین برای تقویت این خصایص مثبت فقط باید بستر آن فراهم شود.

کد خبر 1176927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha