دانشگاه محل جوشش دو جریان حیاتیِ "علم و پژوهش" و "آرمان خواهی و آرمان گرایی" در کشور است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: دانشگاه محل جوشش دو جریان حیاتیِ "علم و پژوهش" و "آرمان خواهی و آرمان گرایی" در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد و معلم، با حضور حجت الاسلام حیدری امام جمعه، فرماندار، شهردار و مسئولین ادارات شهرستان، اساتید و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در سالن اجتماعات شهید آوینی این دانشگاه برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه فیروزکوه در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، گفت:از دیدگاه امامین انقلاب، دانشگاه مبدأ همه تحولات کشور است و اگر دانشگاه اصلاح شود،‌ کشور اصلاح میشود، دانشگاه محل جوشش دو جریان حیاتی در کشور است: جریان علم و پژوهش، جریان آرمان خواهی و آرمان گرایی

 

وی افزود:‌کشور ما میتواند به مرجع علمی در دنیا تبدیل شود. رسیدن به این مرحله، یک شرط اساسی دارد و آن هم روحیه خودباوری (ما میتوانیم) است.، برخی در فضای دانشگاه، دانشجویان را از آینده کشور نا امید می کنند که این کار یا از روی جهالت و یا خیانت است.


حجت الاسلام حیدری دانشگاه را محل تحصیل علم و دانش دانست و تصریح کرد: دانشگاه از بدو تأسیس، مرحله آموزش محوری و پژوهش محوری را پشت سر گذاشته است و در ابتدای ورود به عرصه صنعت و تولید ثروت است. تأکید مقام معظم رهبری بر دانش بنیان شدن تولید و صنعت، ناظر به این مرحله است که در صورت تحقق، موجب شکوفایی اقتصادی در کشور خواهد شد.


امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: دانشگاه بواسطه حضور جوانان پرشور،‌ میتواند موجب زنده شدن حیات اجتماعی در جامعه باشد که راه آن،‌ فعال شدن تشکل های دانشجویی است، تشکل های دانشجویی، دو رسالت مهم بر عهده دارند: پیش بردن آرمان عدالتخواهی و زمینه سازی برای کار جمعی.

 

کد خبر 1176955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha