نکوداشت مختومقلی فراغی سبب اتحاد و انسجام شیعه و سنی می‌شود/مهمترین امتیاز شعر مختومقلی بینش اجتماعی او است

آیت الله نورمفیدی گفت: برگزاری نکوداشت شاعر شهیر ترکمن را نشانه وحدت و همبستگی و اشاعه ارزش های اسلامی می دانم و اعتقاد دارم در پناه این اتحاد می توان، انسجام و یکپارچگی شیعه و سنی را به نیکی تبلیغ و ترویج کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مراوه تپه، آیت الله «سیدکاطم‌نورمفیدی» به مناسبت دویست و هشتاد و نهمین سالروز ولادت مختومقلی فراغی، شاعر و عارف نامی مسلمان ترکمن پیامی صادر کرد که در مراسم نکوداشت این شاعر قرائت شد.

 

متن پیام نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان که توسط حجت الاسلام علی دیلم، رئیس مرکز اسلامی گلستان قرائت شد به شرح زیر است:

 

مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن از افتخارات استان گلستان و ایران اسلامی است. اینجانب به دو دلیل به مختومقلی فراغی ارادت دارم؛ اول اینکه این شاعر بزرگ در همه زمینه ها شعر گفته است؛ از خداشناسی و عرفان تا مسائل اجتماعی، وحدت و یکپارچگی شعر گفته و من او را شاعری جامع می شناسم.

 

دوم آنکه مختومقلی فراغی از آنِ این استان و افتخارات گلستان است ولی به لحاظ پرداختن به ارزش های متعالی انسانی و الهی؛ شایسته است او را فراتر از یک قومیت بدانیم. مختومقلی فراغی امتیاز خاصی دارد. علاوه بر عرفان، خداشناسی، ترس از معاد و عشق به رسول الله و اهل بیت که در اشعارش موج می زند؛ بینش اجتماعی و روشن ضمیری در رابطه با مسائل اجتماعی و سیاسی از مهم ترین امتیازات شعر او است.

 

اینجانب برگزاری نکوداشت شاعر شهیر ترکمن را نشانه ی وحدت و همبستگی و اشاعه ارزش های اسلامی می دانم و اعتقاد دارم در پناه این اتحاد می توان، انسجام و یکپارچگی شیعه و سنی را به نیکی تبلیغ و ترویج کرد.

 

وظیفه می دانم از همه کسانی که در نکوداشت و ارزش گذاری به مقام این شاعر متعهد سهیم هستند تقدیر و تشکر نمایم و دوام توفیقات همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

 

 

 

کد خبر 1176976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha