ایران انقلابی راه خود را تداوم خواهد داد

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه ایران انقلابی راه خود را خواهد رفت و برای بار دیگر نمایش های مضحک دشمنان ایران عزیز ناتمام و ناکام خواهد ماند، گفت: اقدامات دشمنان نمی تواند مانعی در مسیر پیش رو و دستیابی به موفقیت های روزافزون ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه چوار، ظهر امروز(۳۰ اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه هشتاد و پنجم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که گواهی می دهم که معبودی جز ذات پاک او نیست، یگانه است و همتایی نداردريال سرآغازی است که پیش از او چیزی نبوده و آخری است که پایانی نداردريال اندیشه های دور پرواز، کنه صفاتش را درک نکنند و عقل ها به چگونگی ذاتش پی نبرند، تجزیه و تبعیض در او راه ندارد و چشم ها و اندیشه ها به او احاطه نمی یابد (چشمها او را نمی بیند و عقل ها به کنه ذاتش نمی رسد).

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» تصریح کرد:علمای عقاید، صفات ذات خدا را به دو صفات جمال و  جلال بخش تقسیم می کنند، صفات «جمال» به صفاتی می گویند که جنبه اثباتی دارد، مانند علم و  صفات «جلال» را به صفاتی میگویند که جنبه نفی دارد، مانند نداشتن شریک و شبیه و چون از هشت وصفی که در بخش اول این خطبه آمده است، بعضی اثباتی دارد و بعضی جنبه نفى، معلوم می شود آنچه در عنوان این خطبه، به عنوان «هشت صفت از صفات جلال» آمده، بر طبق اصطلاح علمای عقاید نیست؛ بلکه جلال در اینجا به معنای لغوی و اشاره به عظمت این صفات است، خواه جنبه نفی داشته باشد، خواه اثبات.

 

وی بدر ادامه با اشاره به چگونگی معرفت انسان نسبت به ذات خدا، گفت: این مساله از دقیق ترین و باریک ترین مسائل عقیدتی است و جایی است که  قل ها و قدمها در آن می لغزد و گروهی به راه افراط و گروهی به راه تفریط رفته اند، گروهی آنچنان از «معرفة الله» فاصله گرفته اند که به اصطلاح، قائل به «تعطیل» معرفت شده اند و میگویند ما از ذات پاک پروردگار و صفات او هیچ چیز مثبتی نمی دانیم و تنها بر یک سلسله امور منفی تکیه میکنیم، میگوییم: خدا معدوم نیست، عاجز و جاهل نیست و اگر بخواهیم در طریق اثبات گام برداریم، فضا در مقابل ما کاملا تاریک است. این گروه را طرفداران «تعطیل» می شمرند.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: گروه دیگری درست در نقطه مقابل قرار گرفته اند و خدا را در جد «جسميت» تنزل داده و برای او بدن و اعضا، قائل شده اند و آنها را قائلين به «تشبیه» یا «مشبهه» می نامند، در میان تعطیل و تشبیه، که هر دو خطا و گمراهی است و با قرآن و تعلیمات اسلام بیگانه است، راه سومی وجود دارد و آن معرفت اجمالی ذات و صفات است، بی آن که کسی به کنه ذات و صفات پی ببرد.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: به تعبیر واضحتر، هنگامی که نگاهی به عالم هستی می کنیم و آثار علم و حکمت و قدرت عظیمی را در همه جا می نگریم، به خوبی درک میکنیم که این نظامات پیچیده عجیب و این همه ظرافت ها و لطافت ها و قوانین منسجم و حساب شده از مبدایی سرچشمه گرفته که دارای علم و قدرتی بی پایان است و از همین جا، به ذات د او به صورت یک معرفت اجمالی، پی می بریم.

 

امام جمعه چوار گفت: در حالی که توپ مذاکرات در زمین غرب و به خصوص آمریکا است و ایران بارها اعلام کرده است که فقط برمبنای یک توافق خوب و عزتمندانه پای میز مذاکره بر می گردد، غربیها در تقسیم کار جدید خود دوباره دست به اجرای سناریوهای نخ نما و تکراری زده اند، در هفته ای که گذشت، این اخباری از جمله اینکه دولت انگلیس به همه اتباع این کشور توصیه کرده از هرگونه سفر به ایران خودداری کنند، انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در بازگشت از تهران مدنی در فرودگاه فرانکفوت بازداشت شد و حکم نهایی برای سه شهروند ایرانی به اتهام مشارکت در برنامه ریزی برای حمله تروریستی» در بلژیک  در صدر اخبار و گزارش ها قرار گرفته است.

 

وی بیان کرد:مجریان پروژه ایران هراسی به دلیل ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در مدیریت مناسبات بین المللی و منطقه ای و همچنین تحرک قابل ملاحظه ای که برای پیشبرد برونده های مهم سیاست خارجی آغاز شده، دچار بیش فعالی و نگرانی مضاعف شده اند، لیكن به طور قطع اقدامات آنان نمی تواند مانعی در مسیر پیشرو و دستیابی به موفقیت های روزافزون ایجاد کند.

 

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه ایران انقلابی راه خود را خواهد رفت و برای بار دیگر نمایش های مضحک دشمنان ایران عزیز ناتمام و ناکام خواهد ماند، گفت: پرچم مقاومت همچنان بالاست و انتخابات لبنان پس از ۴ سال جنگ ترکیبی علیه جبهه مقاومت انجام شد، در این۴ سال أمريكا و رژیم صهیونیستی و عربستان و امارات با تمام توان تلاش کردند مردم لبنان و اقوام و مذاهب لبنانی را در مقابل جبهه مقاومت قرار دهند و گفتمان مقاومت را موجب اوج گیری مشکلات اقتصادی قلمداد کنند.

 

وی افزود: کار تا آنجا پیش رفت که استکبار تلاش کرد لبنان را تا مرز فروپاشی درونی و گسیختن انسجام داخلی پیش ببرد از این رو بود که لبنان با کمبود بنزین و نان مواجه شد اما حزب الله با تدبیر و هوشمندی و با کمک متحدانش از جمله ایران، توانست بر این راهبرد اصلی دشمن غلبه کند.

 

امام جمعه چوار افزود: علیرغم محاسبات به ظاهر دقیق غرب در تشکیل یک مجلس همسو با گفتمان ضد مقاومتی در گامهایی که برشمردیم اکنون می توان با قاطعیت گفت که مردم لبنان پس از سالها مواجهه با نبرد رسانه ای و جنگ شناختی علیه مقاومت، همچنان انتخاب اصلی و اولی شان، «گفتمان مقاومت» است و به کوری چشم آمریکا و صهیونیست ها و ارتجاع وامانده عربی، پرچم مقاومت، همچنان بالا است.

 

حجت الاسلام میهن پرست  در ادامه با اشاره به ۳۰ اردیبهشت، روز ملی جمعیت، ابراز کرد: در سه دهه گذشته، نرخ باروری کلی در جهان، نزدیک به ۳۳ درصد و در جهان اسلام، نزدیک به  درصد۴۱ کاهش داشته اما نرخ باروری کلی در ایران ۷۰ درصد کاهش یافته است.

 

وی یادآور شد: به بیان رهبر معظم انقلاب «برای دشمنان بهترین چیز این است كه ایران یک کشوری باشد با ۲۰ یا ۳۰ میلیون جمعیت، که نصف این جمعیت هم، کهنسال و میان سال و از کار افتاده باشند، این برایشان بهترین چیز است. اگر برای این، برنامه ریزی بتوانند بکنند، حتما می کنند؛ پول بتوانند خرج کنند، حتما خرج می کنند، ما باید حرکتمان در مقابل این حرکت، حرکت صحیح و منطقی و خردمندانه و عالمانه باشد.»

 

امام جمعه چوار افزود: برژینسکی، سیاستمدار آمریکایی و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا می گوید: «از فکر کردن به حمله پیش دستانه علیه تأسیسات هسته ای ایران، اجتناب کنید و گفتگوها با تهران را حفظ کنید، بالاتر از همه، بازی طولانی مدتی را انجام دهید، چون زمان، آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران، به نفع رژیم کنونی آن نیست.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره 4000 شهید روحانی کشور و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای روحانی، خاطرنشان کرد: هفته اول خرداد ماه سوم خرداد فتح خرمشهر را تبریک عرض می نمایم و یاد و خاطره شهدای عزیز این فتح و همه شهدای عزیز جنگ و انقلاب را گرامی می داریم.

 

 

 

کد خبر 1177007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha