بدحجابی ها توطئه دشمن در نفوذ راهبردی است/ مدعیان طرفداری از ملت ایران در جراحی اقتصادی، خودشان ۴۰ سال این مردم را تحریم کردند

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه دشمن در نفوذ راهبردی و استحاله از درون، مسئولان و نخبگان و توده های مردم را نشانه گرفته، مشکلات اقتصادی کنونی را ناشی از عمل نکردن به نسخه انقلاب و امامین انقلاب دانست و گفت: ۴۰ سال دشمن ما را تحریم اقتصادی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(30 اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه بر توجه به نعمت های الهی و چگونگی برخورد با نعمت ها، امکانات و فرصت ها تأکید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه نعمت ها آنقدر زیاد و عمل کم است که در قیامت شرمنده می شویم و برای شرمنده نشدن باید تقوای الهی را رعایت کرد؛ به سلسله مباحث هفته های گذشته در خصوص تربیت انسان از منظر قرآن کریم پرداخت.

 

 

وی با طرح این پرسش که این همه گزاره های دینی برای تربیت انسان برای چیست؟ افزود: قرآن کانون سعادت و شقاوت را خود انسان می بیند و همه چیز به انسان ختم می شود و اگر انسان تربیت نشود، خود او شقاوت است.

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: یکی از راه هایی که در نگاه قرآنی در تربیت انسان تأثیر جدی دارد معرفت و شناخت مبدأ یعنی خداوند است و پایه های شناخت خداوند سه مرحله فکر و اندیشه، علم و یقین و ایمان است.

 

 

وی با بیان اینکه انسان هر چه درک و فهم بالاتری داشته باشد، بستر برای ایمان بالاتر فراهم تر است؛ اظهار کرد: معیارهای قرآن با جاهلیت قبل از اسلام، جاهلیت دوران اسلام و با جاهلیت مدرن متفاوت است زیرا در نگاه قرآن حاکمیت بدون علم معنا ندارد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به آیه 16 سوره نمل اشاره و در ادامه تصریح کرد: فهم برخورد با مسائل جامعه، سیاست داخلی و خارجی و... علم می خواهد و در نگاه دینی، علم زیبنده حکومت نیرومند مبتنی بر ایمان است.

 

 

وی با متذکر شدن این نکته که علم در معنای قرآن وسیع است؛ علم توحید و اعتقادات، علم به قوانین دینی، داوری و قضاوت، مبانی پیشرفت و آبادانی، اداره جامعه حتی اداره منزل و ... را بخشی از شئون علم دانست و تأکید کرد: قرآن، علم را مرحله ای از شناخت خدا می داند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: ایمانی که مبتنی بر علم و فهم و درک باشد جایگاه محکم و مستحکمی دارد.

 

 

وی در خطبه دوم نمازجمعه با بزرگداشت روز صدرالمتألهین، فیلسوف بزرگ جهان اسلام که فسلفه صدرایی را جایگزین فلسفه اشراق کرد؛ گفت: خدمات روحانیت در تاریخ تشیع در دو بخش است؛ اول در بخش علمی که لذیذترین و بهترین ایام زندگی و عمر خود را صرف علم کردند.

 

 

امام جمعه کرمان با  افزودن اینکه بحث اجتهاد در حوزه کار حوزه های علمیه است و در این راه باید سختی ها را تحمل کرد؛ با نام بردن از علما و فقهایی که در حوزه های مختلف در دفاع از دین زحمت کشیدند و جهاد کردند؛ گفت: بخش دوم خدمات روحانیت، حضور فعال در اجتماع و حساس بودن نسبت به اکناف و اطراف خود است.

 

 

 وی در همین رابطه اظهار کرد: هر کجا نیاز بود، روحانیت خط مقدم رفتند و هر کجا نیاز بود، لباس رزم پوشیدند و هر کجا نیاز بود، ترکیبی عمل کردند و بخشی از وقت خود را صرف تبیین و بخشی را در کنار رزمندگان جنگیدند لذا افتخار روحانیت این است با جمعیت کم اما بالاترین شهید را در میان همه صنوف در یک تابلو به نمایش بگذارند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به برگزاری شایسته کنگره شهدای مدافع حرم کشور به میزبانی کرمان و در مقدمه برگزاری اجلاسیه چهار هزار شهید روحانی کشور، از دست اندرکاران امر قدردانی کرد.

 



وی به عقب نشینی فضاحت بار نیروهای صهیونیستی از جنوب لبنان اشاره کرد و آن را از افتخارات جهان اسلام دانست و گفت: لبنان، اسرائیلی را وادار به شکست می کند که چند روز 6 کشور عربی را به زانو درآورد و سالگرد پیروزی بر رژیم منحوس و اشغالگر هم هست.

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: باید جنوب لبنان  و زندان های اسرائیل در مرز لبنان و رژیم اشغال گر را ببینید و لبنانی ها در  آن زندان های وحشتناک و مخوف زندانی بودند و همه اینها از اشغال خارج شد و باید بروید جنوب لبنان  و این عظمت و قدرت مقاومت را در جنوب لبنان ببینید و در آنجا سجده ی شکر به جای بیاورید که مقاومت چه هنگامه ای به پا کرده است .

 

 

وی با بیان اینکه اینجا نقش شهید برجسته جهان اسلام یعنی حاج قاسم سلیمانی، نمایان می شود؛ افزود: اصلاً در فضای مقاومت، اسم شهید سلیمانی اسم عزیز و مقدسی است چون عمل و کار او را دیدند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه به سالروز فتح خرمشهر اشاره و تصریح کرد: خرمشهر را در فضایی آزاد کردیم که همه ی دنیا یک طرف و ایران مظلومانه و تنها یک طرف؛ همه ی امکانات یک طرف و ایران بدون امکانات باید خرمشهر را آزاد کند اما  نیروی ایمان و اراده پولادین و هوشمندی جوانان ایرانی و سلحشوری رزمندگان، خرمشهر را آزاد کرد و از سال 62 قریب 40 سال ما را در تحریم گذاشتند.

 

 

وی در ادامه یکی از مسائل مهم روز را جمعیت دانست و تصریح کرد: مسئله ی جمعیت امروز در دنیا یک معیار برای شناخت قدرت یک کشور است و جمعیت در اقتصاد یک کشور تأثیر دارد و حرف می زند؛ در فرهنگ یک کشور هم تأثیر دارد آن هم جمعیت جوان و تحصیل کرده و متخصص و فعال و به قول امروزی ها پنجره ی جمعیت مهم است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی دومین موضوع مهم را نفوذ راهبردی دشمن عنوان و بیان کرد: نفوذ راهبردی جنگ سخت نیست چون دشمن جنگ سخت را در خرمشهر و در جبهه های غرب و جنوب تجربه کرد و شکست خورد و قدم به قدم آزاد کردیم و یک وجب از خاک کشور را شجاعانه اجازه ندادیم در دست دشمن قرار بگیرد و این در تاریخ معاصر بی نظیر است.

 

 

وی گفت: همه ی حکومت ها بخشی از خاک ایران را از دست دادند و فقط در یک مورد زیرا بعد از انقلاب همه دنیا یک طرف و همه ی نیروها و رزمندگان طرف دیگر بودند لذا دشمن تجربه کرده و الان دنبال نفوذ راهبردی و براندازی نرم است و نقشه او در این نفوذ، استحاله از درون است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: نقشه ی دشمن؛ پیروزی ادراکی بر ذهن و فکر انسان ها است و در این راه هم مسئولان کشور را نشانه رفته و هم عملیات علیه نخبگان و خواص جامعه و هم علیه توده های مردم دارد و یک جنگ تمام عیار همه جانبه از نوع نرم است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه ناهنجاری ها در جامعه نباید ساده گرفته شود؛ اظهار کرد: بعضی از متدینین از بدحجابی ها گلایه می کنند اما شک نکنید بدحجابی ها از توطئه ی فرهنگی در این نفوذ راهبردی است و می خواهند فرهنگ دینی را کمرنگ و حساسیت جامعه را از بین ببرند لذا کسانی که دستشان می رسد و اقدام و برنامه ریزی و پیگیری نمی کنند باید مواظبت و مراقبت کنند.

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه این عملیات در سه نقطه متمرکز شده است؛ افزود: اولین و مهمترین نقطه تمرکز او ایده اصلی نظام و انقلاب است یعنی اسلام و ولایت که می خواهد آن را تخریب کند؛ هر کس به اسلام و ولایت نزدیک تر است بیشتر تخریب می شود.

 

 

وی نقطه ی دوم تمرکز دشمن را عملیات و حمله علیه ساختارهای نظام دانست و علت هجمه های زیاد به سپاه و فرماندهان عالی رتبه سپاه را به همین دلیل دانست و تصریح کرد: نکته ی سوم، تمرکز بر کارکرد نظام است که می خواهد نظام را ناکارآمد جلوه بدهد اما ما 40 سال تحریم شدیم و در این تحریم حتی دارو و کالاهای استراتژیک را نمی دهند و تحریم ما نظامی نیست بلکه اقتصادی است و کسانی ما را تحریم کردند که امروز وقتی جراحی اقتصادی در کشور قرار است انجام شود طرفدار مردم شدند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطاب به دشمنان و تحریم کنندگان ملت ایران گفت: شما چرا اینقدر نامردی می کنید و دروغ می گویید؟ شما اگر طرفدار مردم هستید که 40 سال مردم ایران را در اقتصاد تحریم کردید! امروز که دولت حرکت شجاعانه خود را برای جلوگیری از فساد و رانت و قاچاق آغاز کرده، شما همه تبلیغات خود را علیه این اقدام گذاشتید.

 

 

وی ادامه داد: درصد بالایی از کالاهای ایران به کشورهای اطراف قاچاق می شود و آیا این اقتصاد نیاز به جراحی ندارد؟ اگر اقتصاد به این نقطه رسیده است آیا به نسخه ی انقلاب و رهنمودهای امامین انقلاب عمل کردیم یا عمل نکردیم؟ واقعیت این است عمل نکردیم و اقتصاد دچار این مشکل شد و الا آنجا که عمل کردیم یکی پیشرفت های کشور است از جمله در بحث دفاعی به نسخه ی انقلاب عمل کردیم.

 

 

وی با تأکید بر اینکه بارها در مسائل اقتصادی، مقام معظم رهبری به دولت ها تذکر دادند اما آنان عمل نکردند؛ گفت: امروز حواس مان باشد دشمن برای اینکه راهبرد نفوذ را اجرا کند برنامه کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت دارد؛ برنامه کوتاه مدت او خوشبختانه خنثی شد زیرا دنبال این بود به محض جراحی اقتصادی در کشور اعتراض های گسترده خیابانی، آشوب ها و شروع شود که هوشمندی مردم اجازه نداد اما فکر نکنید دشمن نشسته و کاری ندارد.

 

 

 

امام جمعه کرمان در پایان انتصاب استاندار خدوم، دردآشنا، انقلابی و ازجنس بچه های حاج قاسم را تبریک ابراز امیدواری کرد: کمک کنیم این استاندار خدوم موفق شود و خواص و نخبگان باید کمک کنند و ظرفیت علمی را در اختیار بخش اجرایی استان بگذارند؛ نخبگان سیاسی برای عزل و نصب ها پیشنهاد بدهید اما اصرار نکنید زیرا رهبری فرمود دست دولت را باز بگذارید؛ لذا شما هم بیش از پیشنهاد دلسوزانه موظف نیستید؛ امیدواریم کمک بدهید و همراهی کنید و کشور را در این مقطع خاص و حساس از این پیچ خطرناک عبور دهید.

 

 

 

کد خبر 1177026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha