سالروز فتح خرمشهر؛ مسیر الهام بخش برای انقلاب/دولت پرداخت به‌موقع یارانه و گسترش توزیع کالاهای اساسی را با جدیت دنبال کند

حجت الاسلام حاج علی اکبری سالروز فتح خرمشهر برای مسیر انقلاب اسلامی الهام بخش و پیشبرنده است، گفت: در تاریخ مشعشع انقلاب اسلامی روز سوم خرداد یک نقطه عطف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، خطیب موقت نماز جمعه امروز (جمعه ۳۰ اردیبهشت) با بیان اینکه ستاد نماز جمعه تهران با همکاری نهادهای مسئول در آستانه روز ملی اهدای زندگی اقدامی الهی و انسانی را انجام می دهد و آن ثبت نام از داوطلبان اهدای عضو است، گفت:‌ با توجه به پیشرفت علمی این کار انجام می شود و موارد شرعی هم در نظر گرفته شده است و ان شالله با استقبال شما عزیزان برگ زرین دیگری در مجموعه افتخارات نماز جمعه تهران ثبت می شود و از همه عزیزان هم تشکر می کنم که این اقدام خداپسندانه می تواند الگو باشد.

 

خطیب جمعه تهران با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: در تاریخ مشعشع انقلاب اسلامی روز سوم خرداد یک نقطه عطف است، در زمان خود سرنوشت ساز بود و برای مسیر انقلاب اسلامی الهام بخش و پیشبرنده است. یک حاماسه بی بدلیل که حاصل اعتماد به خدا و اتحاد و انسجام نیروهای مومن و تدابیر عالی خردمندانه است. درود خدا بر شهدای ما همچون امیر صیادشیرازی، سردار حسن باقری، احمد متوسلیان، حاج همت، سلیمانی، منفرد نیکانی، زین الدین، احمد کاظمی، خرازی و ده‌ها جوان رشید خردمندی که اینقدر استادانه این عملیات را فرماندهی و طراحی کردند و هزاران جوان مومن شجاع و رشیدی که این طرح را اجراکردند که حاصل آن این پیروزی بزرگ شد و همین جا  از روحانی طلبه در دفاع مقدس شهید ردانی‌پور یاد می‌کنیم که در عملیات الی بیت المقدس جزو فرماندهان بود و حضور کارآمد و پیشبرنده هزاران روحانی و طلبه در دفاع مقدس که بیش از 4 هزار نفر از آنان به شهادت رسیدند. ان شالله کنگره نهایی در سلسله جلسات استانی هفته پیش رو برگزار و از این عزیزان تجلیل می‌شود. 
 

وی با بیان اینکه امسال چهلمین سال حماسه بزرگ و کم‌نظیر آزادسازی خرمشهر و فرصت خوبی برای بررسی و شناخت ابعاد پیدا و پنهان این حماسه بزرگ است، گفت:‌ دشمنان ما بر روی مسئله  فتح خرمشهر خیلی حساس هستند چون اتفاقات بزرگی رقم خورد و در جریان تحریف دفاع مقدس بر روی مسئله آزادسازی خرمشهر کار می‌کنند و هنوز هم آن را رها نکرده اند. 
 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه حماسه خرمشهر همچنان که در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک نقطه عطف است، برای مسیر پیش روی ما یک ذخیره بزرگ فرهنگ‌ساز و تاریخ ساز است، خاطرنشان کرد: با مراجعه به حماسه بزرگ فتح خرمشهر و آموزه‌های ماندگارش می‌توان به لطف خداوند متعال، گذاره‌های کاربردی و راهبردی برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی استخراج کنیم. 

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 95 خطاب به جوانان جهادگر انقلابی مبنی بر اینکه خرمشهرها در پیش است، گفت:‌ خوشبختانه ملت حماسه آفرین ما در بخش های گوناگون طعم شیرین عمل به منطقی که در حماسه فتح خرمشهر داشتیم را چشیدند. حماسه صنایع نظامی از جمله این موارد است چرا که در عرصه فناوری های نظامی اکنون به مرحله‌ای رسیده ایم که جامعه ما قدرت بازدارندگی فعال در سطح قدرتهای جهانی دارد و در عرصه تولید دانش و علم بومی در مرزهای جهانی حرکت می‌کنیم و بسیار موفق عمل کردیم و از جمله خرمشهرهایی است که توسط جوانان ما فتح شده است. همچنان خرمشهرهای فتح نشده در بخش‌ها و میادینی وجود دارد که امت باید با تبعیت از امام، حفظ انسجام، انگیزه الهی و اتحاد و یکپارچگی و داشتن برنامه‌های دقیق و نقشه‌های روشن برای فتح این عرصه‌ها که خرمشهرهای پیش رو هستند، عازم شوند. 
 
وی ادامه داد:‌ اگرچه فتح این عرصه‌ها از جریان فتح خرمشهر به تعبیر امام خامنه‌ای سخت‌تر است اما باید فتح شود. در بخش‌های اقتصادی فرهنگی، سبک زندگی، فضای مجازی و حوزه دیپلماسی  بخش هایی که منتظر حضور و فتح دلاورمندانه فرزندان اسلام و ایران هستند، فراوان است. 
 

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه خرمشهر اقتصادی بسیار مهم و اساسی  است و باید فتح شود، گفت:  سالهاست که رهبری گرانقدر بر روی آن تاکید می کند و این یعنی حوزه اقتصادی کشور دارای اشکالات اساسی است و هنوز اندیشه‌های غیر انقلابی، عناصر نفوذی و میدان جولان مفسدان و ساختارهای معیوب در این بخش‌ها  وجود دارد و راه حل آن اقتصاد مقاومتی است. 
 

وی، اقتصاد مقاومتی را نقشه راه فتح خرمشهر اقتصادی عنوان و تصریح کرد:‌ اخیرا دولت محترم با عمل به قانونی که در مجلس تصویب شده بخشی از این عملیات فتح خرمشهر اقتصادی را آغاز کرده است و این مسئله مردمی‌سازی یارانه ها در بخشی از کالاهای اساسی که مورد اجماع اقتصاددانان هم است و همه اقناع شدند که باید این اصلاح صورت بگیرد و مسئله امنیت غذایی و شرایط اقتصادی دنیا و ماجرای اوکراین و خشکسالی باعث می‌شود که  این مسئله سرعت بگیرند که خوشبختانه به این مسئله هم سرعت داده شده است. اکنون برخی از کشورهای بزرگ جهان از صادر کننده این مواد به وارد کننده تبدیل شدند و سهمیه بندی را برای کالاهای اساسی در دستور کار قرار دادند.

 

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، سبک زندگی، حوزه دیپلماسی و فضای مجازی منتظر فتح فرزندان دلاور ایران و اسلام هستیم، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که خرمشهرها در پیش است و معنای این سخن آن است که ما باید فتح خرمشهر اقتصادی و فرهنگی و سیاست خارجی هم داشته باشیم. حوزه اقتصادی کشور دارای اشکالات اساسی است و هنوز اندیشه‌های غیر انقلابی، عناصر نفوذی در این حوزه حضور دارند و همچنان عرصه جولان مفسدان است؛ چون ساختارها معیوب است و راه حل آن هم اقتصاد مقاومتی است و این نقشه راه فتح خرمشهر اقتصادی برای ملت است.

 

وی با اشاره به سیاست تغییر نحوه تخصیص ارز ترجیحی و عادلانه‌سازی نظام توزیع یارانه‌ها که از سوی دولت اجرایی شده است، گفت: جریان ارز ترجیحی کشور را به بهشت قاچاقچیان کالاهای اساسی و مواد غذایی تبدیل کرده و میدان را برای تُرک‌تازی رانت‌خواران فاسد و دلالان هوس‌باز به شدت باز کرد اما اخیراً دولت با عمل به قانونی که در مجلس تصویب شده، اصلاح این روند را آغاز کرده و مسأله مردمی‌سازی یارانه‌ها در بخشی از کالاهای اساسی که مورد اجماع اقتصاددانان است حرکتی بسیار ارزشمند است و همه قانع شده‌اند که این اصلاح باید صورت گیرد.

 

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: شرایط اقتصادی دنیا، مسأله امنیت غذایی، تحولات اوکراین و پدیده خشکسالی باعث شد که این اقدام سرعت بگیرد و خوشبختانه دوستان به این قضیه سرعت دادند. بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا که صادر کننده کالاهای اساسی بودند، امروز به وارد کننده تبدیل شده‌اند و  حتی در برخی از کشورها برای کالاهای اساسی سهمیه‌بندی در دستور قرار گرفته است.

 

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به اهمیت و لزوم ساماندهی یارانه‌ها گفت: در وضعیت فعلی مصرف ما به اسراف آلوده شده و تولید کشور را از رونق انداخته است و اصلاح این روند همت بلند می خواهد تا این عیب را از اقتصاد ملی بردارد و این خط را بشکند و مسیر برای اصلاحات بزرگ‌تر هموار شود و دولت سیزدهم عزم و اراده کرده تا به بهترین نحو ممکن این طرح را اجرا کند.

 

حاج‌علی‌اکبری افزود: باید این مسیر را به امید رونق تولید ملی و رشد اقتصادی پشت‌سر بگذاریم و نکته مهم این است که دولت کنونی جسارت ورود به این میدان که یک واجب به تأخیر افتاده است را دارد و نکته اساسی و مهم دیگر هم روش اجرای این طرح است که طبقات ضعیف جامعه که معمولاً بار اصلاح اقتصادی بر دوش آنهاست، مراقبت شود آسیب نبینند و طعم شیرین این اصلاح را بچشند. اراده عمومی و ملی هم باید با این کار بزرگ و خطیر هماهنگ شود. از دولت عزیز توقع داریم اکنون که این مجاهدت تاریخی را سرلوحه کار خود قرار داده است، مسیر اقدامات کنونی این طرح را تقویت کند و با مردم گفت‌وگوی منظم و صریح داشته باشد و از آنها کمک بگیرد و پرداخت به‌موقع یارانه، اصلاح سامانه‌ها، گسترش توزیع کالاهای اساسی در مراکز عرضه و برخورد با متخلفان در این حوزه را نیز با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار دهد.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع گرانی اجاره‌بها نیز اشاره کرد و ابراز داشت: بسیاری از خانواده‌ها و اقشار متوسط و نیازمند جامعه در فصل بهار و تابستان که موعد جابه‌جایی‌هاست، واقعاً تحت فشار هستند و این موضوع به کابوسی برای آنها تبدیل شده است.

 

وی افزود: حل این مسأله نیازمند اقدامی فوری است و شنیده‌ام در مجلس دو فوریت طرحی در این زمینه تصویب شده و نمایندگان قصد دارند قوانین قبلی که چندان مؤثر و مفید نبوده، به‌روزرسانی کنند تا سریعاً در این زمینه چاره‌اندیشی شود؛ البته مالکین محترم هم حق و حقوقی دارند اما معقول و منصفانه باشد. در وام ودیعه بانک شروطی تعیین می‌کند که کار برای مستأجران ناممکن شده و در بن بست قرار می‌گیرند که از دولت تقاضا می‌شود به ویژه در شرایط دشوار کنونی اقدامی جدی و سریع در این زمینه داشته باشد.

 

وی همچنین از قوه قضاییه خواست که با قاطعیت با سودجویانی که با استفاده از فضای مجازی باعث گرانی و تورم کاذب می‌شوند، برخورد کند و تأکید کرد: از مردم عزیز و اهل مواسات که کم هم نیستند، توقع داریم با مهر و عطوفت بیشتر در این شرایط عمل کنند تا ان‌شاءالله بخش بیشتری از مسأله با همدلی بین مردم حل و فصل شود.

 

کد خبر 1177035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha