جهاد اقتصادی ما امروز جهاد کبیر به شمار می رود

آیت الله دژکام گفت: امروز در عرصه جنگ اقتصادی باید هوشمندانه و موفق عمل کنیم و توجه به عرصه دانش بنیان به عنوان منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از این اقدامات است و جهاد اقتصادی ما امروز جهاد کبیر به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت ‌الله «لطف ‌الله دژکام»، امروز (جمعه 30 اردیبهشت) در خطبه‌ های نماز جمعه شیراز گفت: در جامعه باید از وظایف صنفی و اقشار مختلف مراقبت شود تا همگی کار خود را به درستی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: اگر علما و دانشمندان به عنوان اهل دانش و قضر فرهیخته در جامعه اسلامی به وظایف خود عمل کنند، جامعه به سمت مطلوبی حرکت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: زهد و نصیحت از وظایف دانشمندان و علما به شمار می رود و زهد مقدمه نصیحت است و اهل دانش باید با زهد به نقش اجتماعی خود عمل کنند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در گام دوم انقلاب باید به لزوم جامعه ‌پردازی اسلامی اساتید و دانشمندان توجه بیشتری شود  و باید بدانیم که نقش اجتماعی استاد، عالم، حوزوی و دانشگاهی با دنیاطلبی ایفا نمی ‌شود و با برخورداری از زهد نصیحتآنها کارساز خواهد شد.

وی با تاکید بر تفاوت انتقاد با نق زدن بیان کرد: انتقاد باید دلسوزانه باشد و انتقاد نباید زمینه ای شود که رسانه دشمن به رسانه خودمان نفوذ کند و علما و روشنفکران باید ناصح باشند.

امام جمعه شیراز افزود: بیش از چهار هزار شهید روحانی در انقلاب اسلامی داریم و علمای شیعه از اول انقلاب تاکنون شهید داده‌ اند و چهره ‌های روحانیت اصیل همواره خونشان در راه خدا ریخته شده است.

وی با گرامیداشت سالروز بزرگداشت ملاصدرای شیرازی گفت: علم ملاصدرا برای خیرخواهی به جامعه به میدان آمد و پایه‌ های فلسفی انقلاب اسلامی به نوعی به این فیلسوف بزرگ مربوط می شود.

آیت الله دژکام افزود: فتح خرمشهر نمونه پیروزی سرافرازانه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در مقابل استکبار و ابر قدرت ها بوده است و رمز عملیات فتح خرمشهر، فتح قدس بود.

وی تصریح کرد: نسل اول انقلاب اسلامی به درستی کار خود را به انجام رسانده اند و امروز باید پرچم عزتمندی اسلام و مسلمین توسط نسل بعدی انقلاب برداشته شود تا شاهد فتح خرمشهرها باشیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امروز در عرصه جنگ اقتصادی باید هوشمندانه و موفق عمل کنیم و توجه به عرصه دانش بنیان به عنوان منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از این اقدامات است.

وی تصریح کرد: جهاد اقتصادی ما امروز جهاد کبیر به شمار می رود و در ابعاد فرهنگی نیز باید جهاد کنیم و در ترویج سند ۲۰۳۰ تلاش مطلوبی در پیش بگیریم.

امام جمعه شیراز گفت: دولت در عرصه نبرد اقتصادی راهی را شروع کرده تا پرداخت یارانه ها اصلاح شود و مدیران نیز باید با کار جهادی به پیگیری اصلاح یارانه ‌ها، تولید و اشتغال زایی و توجه به حوزه دانش بنیان بپردازند.

 

کد خبر 1177040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha