روحانیت نقش علمی و عملی خود را در دفاع از کشور انجام داده اند/علاقه مردم به ولایت

حجت الاسلام صادقی گفت: روحانیت نقش علمی را با تدریس و بیان حقایق و ارزش ها و ماموریت عملی خود را با حضور در صحنه های انقلاب در دفاع از کشور انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «رحمت الله صادقی« در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت سوم خرداد و برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان اظهارداشت: پاسداشت رشادت های روحانیون و رزمندگان دوران دفاع مقدس ماموریتی مهم و چیزی کمتر از شهادت بنا به توصیه ولایت فقیه نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان افزود: روحانیون یکی از اقشار فعال در دوران دفاع مقدس، جنگ تحمیلی و صحنه های مختلف نظام بوده اند که 590 نفر از این قشر در راه نظام به شهادت

رسیده و کنگره بزرگداشت آن روز گذشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مراسم به صورت استانی برگزار شد، خاطرنشان کرد: کنگره ملی نیز به میزبانی استان قم هفته آینده برگزار می شود.

 

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: روحانیون نه تنها در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل و پشتیبانی از رزمندگان و دعوت به حضور در جبهه ها تلاش می کردند، در دوران بیش از یک دهه گذشته نیز نقش و ماموریت خود را در حوزه های مختلف مثل نبرد با داعش ایفا کرده اند.

 

وی اضافه کرد: بسیاری از آنان در سوریه حاضر و در برابر داعش ایستادند و نقش خود را در دفاع از حریم اهل البیت(ع) ایفا کردند.

 

علاقه مردم به ولایت و امامت

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: مردم ایران علاقه خاصی به ولایت و امامت داشته و هر کجا که صحنه حمایت از این مهم نیاز باشد با حضور خود پشتیبانی می کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت در بین مردم در راستای تبلیغ دین نقش مهمی داشته، تصریح کرد: مردم قدرشناس خانواده شهدا و تلاش های طلاب در عرصه دین هستند و در مراسم کنگره شهدا حضور خوبی از این عموم جامعه وجود داشت.

 

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: زنان و مردان کشورمان به پشتوانه ولایت فقیه و برای حفظ خون شهدا در دفاع از کشور حاضر بوده و طلاب و روحانیون نیز با مردم همراه و استان اصفهان به دلیل ظرفیت معنوی و تربیت علمای بزرگ بیشترین شهید طلبه و روحانی را دارد.

 

کد خبر 1177063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha