از جنگ اقتصادی و تهدیدات دشمنان باید فرصت سازی کنیم

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: از جنگ اقتصادی و تهدیدات دشمنان باید فرصت سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با بیان اینکه شعار هفته ملی جمعیت؛ پویایی، بالندگی، جوانی و جمعیت است، اظهار کرد: کشور باید نگذارد که غلبه نسل جوان و نمای زیبای جوانی از بین برود که اگر به همین ترتیب پیش برویم، از بین خواهد رفت، جمعیت جوان و با نشاط تحصیل کرده و باسواد کشور امروز یکی از عامل‌های مهم پیشرفت کشور است؛ فرزندان رکن مهم خانواده و مایه زیاد شدن روزی و جلب رحمت و مغفرت الهی هستند.

 

امام جمعه دماوند بیان کرد: کاهش جمعیت جوان و افزایش پیری جمعیت، باعث کاهش قدرت ملی ما در همه زمینه‌ها خواهد شد؛ اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نیازمند همت و عزم ریاست جمهوری و دولت است.

 

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تصریح کرد: از زحمات ریاست و پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند و جامعه پزشکی و پرستاری و ریاست و کارکنان بیمارستان‌های سوم شعبان و حضرت فاطمه سلام الله علیها و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و خیرین سلامت در شهرستان دماوند به مناسبت هفته سلامت و هفته ملی جمعیت تشکر می‌کنم.

 

وی بیان کرد: فتح خرمشهر و رمزگشایی از چگونگی پیروزی ما در این عملیات، کلید قفل های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ماست؛ امروز ملت ملت ما در جنگ اقتصادی و تحت فشار تحریم ظالمانه آمریکای جنایتکار قرار دارد، باید از این تهدید، فرصت بسازیم.

 

امام جمعه دماوند افزود: با حمایت از تولیدات داخلی و محوریت اقتصاد دانش‌بنیان و متنوع سازی شرکای خارجی، می توان به خودکفایی و استقلال اقتصادی رسید؛ یکی از وظایف مهم  در تحقق اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف آب و برق و گاز و مصرف صحیح و به اندازه است.

 

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی گفت: برای پیشگیری از قطعی آب شرب در تابستان باید اقدامات لازم توسط مسئولین و رعایت الگوی مصرف از سوی مردم انجام شود تا با چالش‌های اجتماعی و امنیتی مواجه نشویم.

 

وی تصریح کرد: از زحمات و خدمات انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان دماوند به خصوص حجت‌الاسلام حاج‌احمدی در مساعدت به این قشر آسیب دیده و آسیب پذیر تقدیر و تشکر می‌کنم؛ تلاش‌های حجت‌الاسلام حاج‌احمدی در راه خدمت به مردم و انجام امور خیر بر کسی پوشیده نیست، او خود را وقف مردم کرده است.

 

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: دعای خیر مردم همواره بدرقه راه انسان‌های نیکوکار و نیک‌اندیش و خیر است که قلبشان برای خدمت به نیازمندان و ضعیفان می‌تپد و آه و نفرین مردم پشت سر کسانی است که در کار مردم گره می‌اندازند و با داشتن قدرت یا ثروت قدمی برای حل مشکلات مردم بر‌دارند.

کد خبر 1177067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha