مسئولان قانون حمایت از جمعیت را اجرا کنند

امام جمعه همدان گفت: مسئولان قانون حمایت از جمعیت را اجرا کنند و اگر وعده‌ای داده می‌شود برای فرزندآوری عمل کنند، باید شرایط ازدواج را نیز برای جوانان تسهیل و مشکلات در این مسیر را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب شعبانی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان گفت: دشمن تلاش‌های فراوانی برای ایجاد آشوب داشت اما هوشمندی مردم ستودنی بود زیرا آنان به درستی می‌دانند دشمن به دنبال دلسوزی و حل مشکلات اقتصادی کشور ما نیست در غیر اینصور نباید برای تحریم‌ها از حمله تحریم دارویی ما تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه مسئولان در این اوضاع باید همانگونه که مردم در کنارشان بودند در کنار مردم بمانند، ابراز کرد: در کنار این همراهی‌ها امروز نوبت مسئولان است که قدردان مردم باشند دولت مردمی دولتی این است که کامش از مشکلات اقتصادی مردم تلخ شود و از وضعیت یک فرد بازنشسته، کارگر یا یک جوانی ک درآمد اندکی دارد و با وضعیت سختی اقتصادی زندگی کند خبر دارد و برای حل آن تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئول دولت مردمی یعنی کسی که در کنار مردم است خاطرنشان کرد: مسئولان ما در کنار مردم بوده و آگاه به مسائل و مشکلات هستند اما نیازمند برنامه‌های منسجم‌تر، هوشمندانه‌تر و سنجیده برای حل مشکلات مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه دو مشکل برجسته داریم که یکی از آنها گرانی اقلامی جز چهار کالایی است که دولت در راستای مردمی کردن یارانه‌ها، یارانه آن را پرداخت می‌کند گفت: برخی از کالاها از این مورد تأثیر پذیرفته و با افزایش قیمت مواجه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد:  این برخورد سخت با مفسدین می‌تواند بازار را کنترل کند اگر در استان تولید کننده یا فروشنده‌ای که احتکار می‌کند یا گران فروشی می‌کنند را به مردم معرفی کنید مردم خودشان برخورد مورد نیاز را با او خواهند داشت‌ اگر یک فروشنده بزرگ محتکر بداند اسم او را در خطبه‌ها خواهیم آورد کسی جرات نمی‌کند با مسائل اقتصادی مردم بازی کند.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته نظارت‌های خوبی صورت گرفته است تصریح کرد: اگر محتکری بداند که در خطبه‌های نماز جمعه نامش اعلام می‌شود، مردم خودشان کنترل می‌کنند، نباید اجازه داد که به سادگی افراد سوء استفاده کنند، اگر حدود الهی را در جامعه اجرا می‌کردیم افراد جرأت نمی‌کردند در بازار اخلال به وجود آورند.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی افزود: اگر حدود الهی در این جامعه اجرا می‌کردیم دست مفسیدن را از جامعه قطع و آنها را به مردم معرفی می‌کردیم دیگر کسی جرات نمی‌کرد در بازار این مسائل را ایجاد کند.

امام جمعه همدان درباره لزوم رشد جمعیت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری افزایش جمعیت را یک سیاست حیاتی خواندند گفت: متأسفانه همدان یکی از استان‌های پیر کشور است و رشد جمعیت آن از نرخ باروری در سطح کشور پایین‌تر است بنابراین آینده خطرناکی در حوزه جمعیت خواهد داشت.

وی اظهار کرد: مسئولان قانون حمایت از جمعیت را اجرا کنند و اگر وعده‌ای داده می‌شود برای فرزندآوری عمل کنند، باید شرایط ازدواج را نیز برای جوانان تسهیل و مشکلات در این مسیر را برطرف کنیم.

کد خبر 1177079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha