مسئولان با کنترل بیشتر بازار اجازه سوء استفاده سودجویان را ندهند

آیت الله عابدینی گفت: لازم است مسئولان هم کنترل بیشتری بر بازار داشته و اجازه ندهند افراد سودجو هر کاری می خواهند انجام دهند و حمایت بیشتری از سفره مردم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۳۰ اردیبهشت) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز شاهد تحولاتی در حوزه اقتصاد هستیم دولت جراحی اقتصادی را دارد انجام می دهد و ابتدای کار ممکن است سختی و دشواری داشته باشد ولی با صبر و حمایت مردم کار نتیجه خواهد داد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: دولتی وقتی آمده تا مسائلی را اصلاح کند در این بین عده ای سودجو آمده و اجناسی که ارتباطی به این موضوع ندارند را گران کرده و یا آذوقه مردم را احتکار می کنند.

 

وی عنوان کرد: ما باید از دولت حمایت کنیم تا در این جراحی اقتصادی موفق شود و متأسفانه سودجویان در داخل و حامیان آنها در خارج یعنی آمریکا و انگلیس در حال تزریق ناامیدی در بین مردم هستند در حالی که ما می دانیم این جراحی اقتصادی است که نتیجه بخش خواهد بود.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: مسئولان انتظار دارند که مردم در این کار صبر داشته باشند و لازم است مسئولان هم کنترل بیشتری بر بازار داشته و اجازه ندهند افراد سودجو هر کاری می خواهند انجام دهند و حمایت بیشتری از سفره مردم داشته باشند.

 

وی با اشاره به تحریم ها علیه جمهوری اسلامی گفت: دشمنان در ادوار مختلف تحریم هایی را علیه جمهوری اسلامی داشتند به طوری که نخستین محاصره اقتصادی جدی علیه کشور ما در سال ۱۳۵۹ بود ولی با وجود این تحریم ها ملت ما هر روز توانمندتر شده و این توانمندی پاسخ تحریم ها دشمنان است.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: این انتظار وجود دارد که مردم صبوری داشته و دولت هم خدمت و نظارت داشته و مراقب سفره و معیشت مردم باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به روز ملی جمعیت افزود: بحث جمعیت موضوع حائز اهمیتی است و از همین رو هم قرارگاه جمعیت و خانواده در استان ما شکل گرفته است و تمامی نهادهای مرتبط باید پای کار آیند و مقام معظم رهبری هم بر اهمیت این موضوع تأکید دارند و باید توجه داشت اگر ما در بحث جمعیت ضعیف شویم جامعه دچار مشکلات جدی می شود.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: داشتن فرزند سرمایه است و جامعه ما به شدت به این سرمایه ها محتاج است و هر انسانی در صورتی که در مسیر صحیحی قرار گیرد می تواند زمینه رزق چندین نفر را فراهم کند و باید توجه داشت که رزق هر انسانی در دست خداوند متعال است به طوری که در سوره اسرا آمده است هرگز فرزندان خود را از ترس فقر به قتل نرسانید و زنده به گور نکنید که ما رازق آنها هستیم.

 

وی با اشاره به سالروز پیروزی خرمشهر یادآور شد: وقتی خرمشهر شهر خون و قیام آزاد شد مردم به صورت خودجوش به خیابان ها آمده و شادی می کردند و زمانی خرمشهر را آزاد کرده و خوشحال بودیم و امروز داریم به جایی می رسیم که آزادی قدس را شاهد باشیم البته به جایی داریم می رسیم که مکه و مدینه از زیرسلطه آمریکا و انگلیس آزاد شود همانگونه که سوریه و عراق آزاد شدند.

 

کد خبر 1177090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha