باید به دولت برای اجرای برنامه‌های اقتصادی و توزیع عدالت کمک شود

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه دشمن برای تحریک مردم و ملتهب کردن اوضاع کشور نقشه کشیده است گفت: همه ما باید به این دولت انقلابی و مردمی برای اجرای برنامه‌های اقتصادی و توزیع عدالت کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، ۳۰ اردیبهشت) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در سومین جمعه ماه شوال و در این لحظات نورانی خودم و همه شما نمازگزارن را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه در قرآن کریم به راه های رسیدن به تقوا اشاره شده است آیه ۹۸ سوره حجر را از جمله این آیات نورانی خواند و افزود: وقتی قلب انسان از بسیاری مسائل تنگ می شود و به درد می‌آید، خداوند متعال می‌فرماید: تسبیح خداوند را به جای بیاورید و سجده کنید تا با این کار از هر غم و اندوهی خارج شوید.

 

روحانی با تاکید بر اینکه پی بردن به اسرار سجده ما را به تقوای الهی نزدیک می‌کند اضافه کرد: در قرآن کریم آمده همه عالم دائم در حال سجده است بنابراین سجده منتهای عبودیت و نزدیکترین حالت به خداوند متعال است.

 

وی با اشاره به اینکه سجده تکبر را از بین می‌برد و موجب همراهی انسان‌ها با کائنات می‌شود افزود: انبیای الهی و پیغمبر اکرم(ص) همین سیره و روش را داشتند و به امام چهارم ما امام سجاد(ع) به خاطر اینکه سجده های زیادی داشتند لقب سیدالساجدین دادند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر آثار و برکات سجده را بسیار زیاد دانست و یادآور شد: خداوند متعال به ملائکه فرمود به انسان سجده کنید زیرا این سجده، سجده تواضع بود و نه سجده عبودیت، اما سجده هایی که ما در نماز انجام می دهیم از روی عبودیت و تنها مختص پروردگار عالم است.

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر یکبار دیگر همه نمازگزارن را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و اظهار داشت: زمان زیادی از ماه مبارک رمضان و توشه ای که در این ماه برای خود جمع کردیم نگذشته بنابراین باید دائما مراقبت کنیم تا صفای معنوی قلب و روح از دستمان نرود.  

 

وی ضمن اشاره به سالروز رحلت جانکاه عالم ربانی آیت‌الله العظمی بهجت فومنی و رحلت مبلغ دین و عالم ربانی آیت الله فاطمی نیا عنوان کرد: این عرفای عالیقدر مسائلی را می دانند و می‌بینند که ما قادر به دیدن آن نیستیم و از خداوند متعال می‌خواهیم روح مطهر این بزرگان را با انبیا محشور کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ادامه داد: هر ساله مجلس یادبودی برای آیت‌الله العظمی بهجت فومنی در فومن برگزار می‌شود اما آنچه که مهم است اینکه هم جوانان ما و هم غیر جوانان ما نصایح اخلاقی این مردان خدا را در زندگی روزمره خود پیاده کنند زیرا به فرموده همین علمای جلیل‌القدر اگر انسان واجبات را انجام و‌ محرکات را ترک کند به سالک الی الله تبدیل می‌شود.

 

روحانی افزود: ۲۸ اردیبهشت هرساله به نام روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در تقدیم کشورمان به ثبت رسیده است که من در همینجا به همه کسانی که در این عرصه فعالیت میکنند خسته نباشید و تبریک عرض می‌کنم.

 

وی شهرستان رودسر را شهرستانی با قدمت بسیار زیاد دانست و گفت: طبق آمار اداره میراث فرهنگی و کاوش‌هایی که اخیرا در همین راستای تحقیقات علمی انجام گرفته کاوش گران در حال تحقیقات هستند و حدس می‌زنند شهرستان رودسر حتی قدمت هزار ساله دارد بنابراین لازم است برای بازدید عموم مردم در این شهر یک موزه ایجاد شود.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: رودسر شهرستانی دیندار است و شهدا و ایثارگران بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب و دین محمدی (ص) کرده است و باید از این میراث معنوی به خوبی حفظ و حراست شود.

 

روحانی تصریح کرد: در آستانه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر عزیز هستیم که در تقویم ما به نام روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است و اعتقاد دارم ما هشت سال در مقابل همه ابر جنایتکاران عالم مقاومت و ایستادگی کردیم و عصاره و خلاصه این هشت سال سوم خرداد است و باید برای پاسداشت هرچه بهتر این روز بزرگ از جان مایه بگذاریم.  

 

وی این فرمایش امام خمینی(ره) در باب اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: در این عملیات علاوه بر آزادسازی خرمشهر و سقوط هواپیما های دشمن، ۱۹ هزار نفر از دشمن هم به اسارت درآمد در حالیکه نیروهای ما دستشان خالی بود و با کمترین امکانات جنگیدند بنابراین نباید این فداکاری‌ها و از خودگذشتگی ها از یاد برود. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به شرایط زندگی آن روزهای مردم کشورمان در سال ۶۱ و در بحبوحه جنگ تحمیلی افزود: سوال این است چرا این روزها که دولت مردمی و انقلابی برای اینکه اقتصاد مردم را جراحی کند شروع کردند به تخریب و مردم را تحریک کردند.

 

روحانی ابراز داشت: اقتصاد کشورمان هشت سال که کشور را شخم زدند به کما رفته بود و حالا این دولت انقلابی آمده و بالاخره باید از یک جایی کار خود را برای سروسامان دادن به این شرایط که بی‌عدالتی در آن اوج گرفته شروع کند و بستر اجرای عدالت را فراهم نماید.

 

وی اظهار داشت: ظاهراً عده‌ای هنوز متوجه جنگ اقتصادی ما با دشمن نیستند، در حالیکه ما در زمان آزادسازی خرمشهر عزیز اقلامی مانند مرغ و نفت و روغن را به شکل کوپنی تهیه می‌کردیم و آنهایی که مردم را تحریک می‌کنند در واقع در جبهه دشمنان ما بازی میکنند زیرا هر دفعه میخواهند جامعه را ناامن کنند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه در فتنه سال ۸۸ هم قرآن کریم و پرچم امام حسین (ع) را آتش زدند عنوان کرد: دشمن مترصد است به هر بهانه‌ای مردم را تحریک و کشور را ملتهب کند در حالیکه ما عهد کردیم پای اسلام، انقلاب، شهدای عزیزمان و حاج قاسم سلیمانی استوار باقی بمانیم.

 

روحانی با بیان اینکه نباید اجازه داده شود دشمن از مطالبات به حق مردم سواستفاده کند گفت: بر همه ما واجب است که از وقایع عاشورا کربلایی حسینی(ع) درس بگیریم و ببینیم که چگونه یاران امام با وجود همه مشکلات و تشنگی ایستادگی کرده و از امام خود حمایت کردند.

 

وی کمک به دولت برای اجرای برنامه‌های اقتصادی و توزیع عدالت را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: نباید یادمان برود که ما با صبوری خرمشهر را آزاد کردیم نه با سلاح و با وجود آنکه فرزندانمان در میدان جنگ پاره پاره شدند اما اجازه ندادند دشمن به تجاوزگری های خود ادامه دهد و خرمشهر را پس گرفتند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اذعان کرد: باید بصیر و هوشیار باشیم و در شرایط بحرانی نگاه و حواسمان به فرمایشات مقام معظم رهبری این نایب برحق امام زمان( عج) باشد.

 

روحانی ابراز داشت: وزیر خارجه دولت ترامپ به آلبانی سفر کرده و به مقر منافقان جنایتکار رفته است و با کمال وقاحت می‌گوید من عضوی از مجموعه شما هستم و آنها هم اعلام کردند مدیریت این بحران فعلی در کشور به دست آنهاست بنابراین ما باید هوشیار باشیم و حواسمان را جمع کنیم.

 

وی اضافه کرد: سبزپوشان پاسدار ما گفتند از آنجا که دست این آقای پمپئو در شهادت حاج قاسم سلیمانی آلوده شده، او باید انتقام پس بدهد بنابراین به درستی اسمش را در لیست گذاشتند و انشالله به تیر غیب گرفتار خواهد شد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: در اینجا لازم می دانم از دولتمردان، وزرای دولت، استانداران، فرمانداران و همه خدمتگذاران به مردم تقاضا کنم تدابیر به گونه‌ای اندیشیده شود تا بهانه به دست دشمن نیافتد و ما هم برای موفقیت دولت در این جراحی اقتصادی و قطع شدن دست اخلالگران دعا می‌کنیم.

کد خبر 1177091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha