قرابت بحث مطالبه گری با «امر به معروف» و «نهی از منکر»

حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان اینکه در بحث مطالبه گری می بینیم که با بحث «امر به معروف» و «نهی از منکر» قرابتی احساس میشود که باید به آن پرداخته شود گفت: مردم بگونه ای رفتار نکنند که مسئولین محافظه کار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت حجت الاسلام «رجب اسماعیل پور» در خطبه های نماز امروز (جمعه، ۳۰ اردیبهشت) با اشاره به اینکه کسی که در دنیا اهل رعایت و تقوا باشد خداوند در بهشت چیزهای خوب، وسیع و بزرگی برایش مهیا کرده است، درگذشت آیت الله «فاطمی نیا» را تسلیت گفت و افزود: به گفته مقام معظم رهبری فقدان ایشان بسیار برای ما سخت است.



امام جمعه موقت سنگر با بیان اینکه آنچه که مهم است عاقبت بخیری است که امیدواریم برای همه ما اتفاق بیفتد افزود: می بایست در مسیر زندگی قدم های خوب و موثری برای رسیدن به لحظه ملاقات با خداوند برداریم.



وی همچنین با گرامیداشت سوم خرداد در هفته پیش رو اظهار کرد: حضرت امام(ره) در یک نگاه توحیدی و الهی فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و مقام معظم رهبری نیز فرمودند «ما فتح خرمشهرهایی نیز در پیش داریم» که باید مورد توجه ما باشد.



اسماعیل پور در ادامه با اشاره به بحث مطالبه گری که در بخش سنگر مبنی بر زباله های سراوان اتفاق افتاد، بیان کرد: وقتی به بحث مطالبه گری نگاه می کنیم می بینیم که با بحث «امر به معروف» و «نهی از منکر» قرابتی احساس میشود و باید به این بحث پرداخته شود.



وی اذعان کرد: می بایست دستگاه حاکمیتی و همچنین ما باید مراقب باشیم که آمر و یا آمران به معروف و ناحی و یا ناحیان از منکر در جایگاه ضعف قرار نگیرند که نه آن آمرش ضعیف شده و نه آن امر منکر برجسته شود.



اسماعیل پور در ادامه با اشاره به اینکه در قضیه زباله سراوان نگرانی و ناراحتی که پیش آمد و هنوز هم جزء مطالبه مردم است گفت: خوشبختانه در سطح ملی رییس جمهور، وزارت کشور و دستگاه های مرتبط در تلاشند کارهایی را انجام دهند و امیدواریم این امر تسریع پیدا کند چون یک منکر است.



وی افزود: در بحث های فرهنگی بعضی ها پیشنهاد دارند که کاش این کار در ادوار گذشته و دولت ها انجام می شد، همانطور که در قضیه بنزین این فرهنگ سازی اتفاق افتاد، ولی در هر صورت جلوی ضرر را هر کجا بگیریم منفعت است این اتفاق هم از جهت فرهنگ سازی تفکیک زباله های تر از خشک و هم از منظر اینکه در حال حاضر نیز یک منکری دارد اتفاق می افتد باید مورد توجه باشد، چون بعضی اوقات گفته می شود که گفتن و تکرار یک چیز باعث «لوس» شدن آن موضوع می شود و از ارزش می افتد در حالی که در بحث «امر به معروف» که فضای مطالبه گری است اتفاقا گفتن و تکرار زبانی هم اثر دارد.



اسماعیل پور همچنین خواستار ادامه رسیدگی مسئولین بخش، شهرستان و استان از این موضوع شد تا این مهم دوباره دستخوش فراموشی نشود و گفت: نباید کوتاهی ها خدای ناکرده باعث ایجاد فضای ناامیدی در بین مردم شود.



امام جمعه موقت سنگر خاطر نشان کرد: ما می دانیم که برای این معضل ملی و بزرگ زمان نیاز است ولی حداقل در راستای «جهاد تبیین» که حضرت آقا فرمودند، بیاییم با مردم از طریق تریبون نماز جمعه و یا جاهای دیگر صحبت کنیم.



وی ادامه داد: دشمن همیشه در تلاش برای ضربه به ما است و چند قدمی در بعضی از موارد از ما جلو است از این رو مسئولین باید با جدیت برای رفع مشکلات بتوانند به این روند رو به رشد انقلاب اسلامی کمک کنند.



اسماعیل پور همچنین با بیان اینکه رهبری بارها فرموده اند که «نباید قضایای اقتصادی مسئولین ما را از انقلاب جهانی ولی عصر (عج) غافل کند» تاکید کرد: باید بترسید از زمانی که جایگاه مسئولین تغییر کند زیرا به فرمایش مقام معظم رهبری قتلگاه نظام جمهوری اسلامی محافظه کاری است.



وی گفت: باید از محافظه کاری بترسید و ما مردم نیز باید به گونه ای رفتار نکنیم که مسئولین ما محافظه کار باشند و در پستو بروند و برخی ها به بهانه مصلحت خواهی خیلی از کارها و اتفاقات دیگر را رقم بزنند.



وی بیان کرد: اگر فرد و جامعه بخواهد در زمین قدرتمند شود و مقام پیدا کند باید امر به معروف و نهی از منکر کند زیرا با امر به معروف و نهی از منکر بقیه کارهای ما قوام پیدا می کند.

اسماعیل پور اظهار کرد: در بحث هدفمند کردن یارانه ها در راستای جهاد تببین باید با مردم حرف زده شود تا روشن شوند زیرا همیشه مردم با دولت همراهند و مسئولین باید تلاش و جدیت خود را بیشتر کنند تا این قضایا نیز حل شود.

کد خبر 1177094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha