اصلاح وضع موجود کشور نیازمند حماسه‌هایی مانند فتح خرمشهر است

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه اصلاح وضع موجود کشور نیاز به حماسه‌هایی مانند فتح خرمشهر دارد گفت: دولت انقلابی، گسترش عدالت را در جامعه آغاز کرده و برخی که منافعشان به خطر افتاده اقدام به فضاسازی و جوسازی علیه نظام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۳۰ اردیبهشت) در آئین خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبادان که در مصلای ثامن الائمه این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در این روز اراده ملت انقلابی متبلور و خرمشهر از دست دشمن آزاد شد.

 

خطیب نماز جمعه آبادان در بخشی از سخنان خود بر لزوم کمک به نیازمندان و مستضعفان تاکید کرد و افزود: کسانی که توانایی مالی دارند به نیازمندان و مستمندان کمک کنند لذا ضرورت دارد تا برطرف کردن مشکلات مردم در تامین مسکن و سایر بخش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه دین اسلام فقط نماز و حج نیست تصریح کرد: مواردی همچون احساس مسئولیت و توجه به فرهنگ احسان و گره‌گشایی از امور مردم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش عدالت از سوی دولت انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: دولت انقلابی، گسترش عدالت را در جامعه گام به گام آغاز کرده و برخی که منافعشان به خطر افتاده، اقدام به فضاسازی و جوسازی علیه نظام کرده‌اند.

 

وی با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «ما خرمشهر‌ها در پیش داریم» عنوان کرد: اصلاح وضعیت موجود در کشور حماسه‌هایی مانند فتح خرمشهر می‌خواهد تا این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

 

امام جمعه آبادان تعدیل یارانه ها را اقدامی ارزنده در راستای کاهش قاچاق کالایی که برای تامین آن ارز هزینه می‌شود دانست و ابراز کرد: دشمنان داخلی و خارجی می‌خواستند به بهانه تعدیل قیمت‌ها برخی ها را به خیابان‌ها بکشانند که خوشبختانه باز هم شکست خوردند.

 

وی خاطر نشان کرد: رفع عیوب اقتصادی کشور مراحلی دارد که این هدفمند کردن یارانه‌ها نخستین گام دولت است.

 

حجت الاسلام غبیشاوی به پیشرفت کشور در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه دانش هسته‌ای، نظامی، هوافضا و پزشکی اشاره کرد و گفت: هرجا که مدیریت کشور در اختیار جریان ضد تفکر امامین انقلاب بود شاهد عقب ماندگی هستیم.

 

وی بر افزایش نظارت‌ها از سوی دستگاه های متولی امر برای جلوگیری از رشد قیمت‌ها توسط افرادی سودجو تاکید کرد و افزود: نباید اجازه داد افرادی سوءاستفاده کنند و بدون اجازه قیمت‌ها را افزایش دهند.

 

خطیب نماز جمعه آبادان همچنین از مردم خواست تا گرانی و تخلفات در بازار‌ها را گزارش دهند و اذعان کرد: مسئولان نیز نظارت‌ها را تشدید و با متخلفان برخورد قاطع کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یکم خرداد روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف بیان کرد: متاسفانه ما از امکانات و توانمندی‌های تولیدی موجود در کشور بهره‌وری مناسب نمی‌کنیم و خیلی از کالاهای اساسی که زمینه تولید آنها در کشور وجود دارد از خارج وارد می‌شود.

 

حجت الاسلام غبیشاوی یاد آور شد: متاسفانه در بسیاری از مواقع نیز چون زمینه توزیع مناسب نیست شاهد اسراف زیاد در کشور هستیم و در حالی که ۹ میلیون تن گندم نیاز داریم ۱۳میلیون تن گندم در کشور مصرف می‌شود.

 

کد خبر 1177117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha