اگر تدبیر نشود دریاچه ارومیه به مسئله امنیتی و سیاسی تبدیل می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر تدبیر نشود دریاچه ارومیه به مسئله امنیتی و سیاسی تبدیل می‌شود که باید در برابر این مهم تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت‌الاسلام مجتهد شبستری»، نماینده مردم ارومیه در مجلس خبرگان رهبری امروز(30اردیبهشت) در دیدار نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم با رئیس جمهور، گفت:  استان آذربایجان غربی از حیث شاخص‌های توسعه در رتبه پایینی قرار دارد و مستلزم عنایت هیئت دولت است

 

وی افزود: موضوع سیب در ارومیه معضل چندین ساله است که نیازمند برنامه‌ریزی است تا این رفع شود. در حالیکه سیب در سردخانه‌ها انباشته شده اما از خارج وارد می شود.

 

این مسئول اضافه کرد: دریاچه ارومیه اگر تدبیر لازم نشود ممکن است در آینده به مسئله سیاسی و امنیتی تبدیل شود.

 

شبستری تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن استان بودجه های فرهنگی مثل حوزه و تبلیغات اسلامی نیازمند تقویت است.

 

وی خاطرنشان کرد: شجاعت دولت در بخش اقتصاد و حذف ارز ترجیحی که باعث رانت بود، قابل تقدیر است؛ تدبیر کنید تا مردم کمترین آسیب را از این موضوع ببینند.

 

وی گفت: خانواده‌های متدینین و شهدا و ایثارگران از اقدامات فرهنگی دولت گلایه‌مندند، قانون حجاب و عفاف که در سال ۸۴ تصویب شده، خاک می‌خورد که باید اجرایی شود.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از فضای مجازی گلایه‌مندیم که چرا رهاست، تصریح کرد: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری آنچنان که باید صیانت نشده است.

 

این مسئول ادامه داد: فساد در برخی ارگان ها مردم را آزار می‌دهد ، مثل شهرداری‌ها که موجب سلب اعتماد عمومی از مسوولان و نظام می‌شود.

 

وی در خاتمه گفت: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی کنترل دقیقی نسبت به نهادهایی که زمینه فساد در آنها وجود دارد، داشته باشند.

کد خبر 1177120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha