بازرسی از ۳۱۰ نانوایی شهر شیروان

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: ۳۱۰ بازرسی از نانوایی های سطح شهر انجام شده است.

«عبدالله گُلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با تشدید بازرسی ها، هفت تیم جهت جلوگیری از هرگونه تخلف در حوزه آرد، تمام نانوایی ها را روزانه بازدید می کنند که طی این مدت 310 بازرسی از 102 نانوایی شهر انجام شده که عمده تخلفات به خاطر عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت ساعت کار، کسری چونه و تعطیلی غیرمجاز بوده است.

 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان خاطرنشان کرد: طی  بازدیدهای صورت گرفته از نانوایی های سطح شهر در سه روز اخیر، 35 پرونده تخلف در این زمینه تشکیل شد.

 

گُلی در خصوص شلوغی های صف نانوایی عنوان کرد: چهار نانوایی در شهر کشیک بود که هشت نانوایی دیگر هم اضافه شده که تا ساعت 9 و نیم شب اقدام به پخت و توزیع نان کنند و برای مابقی نانوایی های شهر هم بین 30 تا  60 دقیقه به ساعت و ظرفیت پخت و آرد اضافه شده تا شهروندان مشکلی در تهیه نان مصرفی نداشته باشند.

 

وی اضافه کرد: اختلاف قیمت آرد آزاد با یارانه ای بسیار زیاد است که این خود بستر تخلف را فراهم کرده و احتمال تخلف بیشتر شده که برای رفع این معضل دولت برنامه ای دارد تا زیرساخت آن فراهم شود و یارانه نان هم به دست مصرف کننده برسد.

 

وی با اشاره به تخلف برخی ها در حوزه آرد تصریح کرد: آرد، امانتی است که دولت به نانوایی جهت پخت به مردم می دهد، آرد صنف و صنعت آزاد است.

 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان با بیان اینکه میزان سهمیه مصرفی آرد این شهرستان از میانگین استان و کشور بالاتر است، افزود: از مجموع 102 نانوایی این شهر، 71 نانوایی یارانه نوع یک و مابقی یارانه نوع دو هستند.

 

به گفته گلی در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان ۲۵۰ واحد نانوایی مشغول به فعالیت هستند که ۱۳۰ نانوایی در روستاها مستقرند.

 

 

 

کد خبر 1177177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha