اخبار کوتاه از برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی هنری در گیلان

اجرای جشنواره فرآورده‌های لبنی سنتی در روستای کشایه، برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی در رشت، برگزاری مسابقه عکاسی در تالش و جشنواره تقویت باروهای مذهبی درغرب گیلان از جمله اخبار کوتاه از برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی هنری در گیلان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی اولین جشنواره فرهنگی هنری؛ فرآورده‌های لبنی سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در روستای گردشگری و تاریخی کشایه اجرا می‌شود.

 

این جشنواره روز (جمعه ۲۰ خرداد) ساعت ۱۴ عصر در شهرستان رودسر، بخش رحیم‌آباد، دهستان اشکور علیا، روستای گردشگری تاریخی کشایه برگزار می‌شود.

 

طناب‌کشی، سرنانوازی، نی‌نوازی، اجرای شعر محلی معرفی اشکور، تقدیر از کشاورزان و دامداران نمونه، اجرای کشتی گیله‌مردی، به نمایش گذاشتن نحوه تولید پنیر و کره، مراسم شیردوشی و برپایی غرفه لبنی، نان و آش محلی به همراه اجرای برنامه آیینی گروه فرهنگی هنری سی گل و نمایش زندگی سنتی از بخش‌های انی جشنواره است.

 

*برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی در رشت

به مناسبت هفته سلامت و در سه بخش غذاهای سنتی، سالم و کیک و شیرینی جشنواره غذاهای بومی و محلی در رشت برگزار می‌شود.

 

این جشنواره روز(سه‌شنبه، ۳ خرداد) ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت باید تا روز(دوشنبه، ۲ خرداد) ثبت‌نام کنند.

 

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت محل برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی اعلام شده است.

 

* برگزاری مسابقه عکاسی از بناهای تاریخی تالش

اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تالش به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی مسابقه عکاسی از بناهای تاریخی شهرستان تالش را برگزار می‌کند.

 

۱۰ خرداد آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در مسابقه است و به آثار برتر هدایایی به قید قرعه از طرف فعالان گردشگری اهدا می‌شود.

 

علاقمندان برای شرکت در مسابقه می‌توانند آثار خود را از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۲۴۰۶۴۶۹۹ ارسال کنند.

 

*اولین جشنواره تقویت باروهای مذهبی درغرب گیلان برگزار می‌شود

اولین جشنواره تقویت باروهای مذهبی درغرب گیلان در بخش‌های سنت‌ها، آداب و رسوم و آیین‌ها برگزار می‌شود.

 

این جشنواره (سه‌شنبه، ۱۰ خرداد) راس ساعت ۱۶ عصر در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر برگزار می‌شود و نمایشگاه مربوط به جشنواره نیز ساعت ۹ صبح همان روز دایر می‌شود.

کد خبر 1177232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha