اورژانس بیمارستان شیروان نیاز به جذب پزشک دارد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: اورژانس بیمارستان شیروان نیاز به جذب سه پزشک دارد.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: دو پزشک به صورت طرحی وارد همکاری شد که مشکل کمبود پزشک اورژانس بیمارستان شهرستان حل شد ولی جهت خدمات رسانی بهتر نیاز به جذب دو یا سه پزشک دیگر داریم.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان عنوان کرد: به ازای هر ۴ یا ۵ هزار نفر یک پزشک عمومی در روستاها و در شهر به ازای هر هزار و ۵۰۰ نفر یک پزشک باید داده شود که ۱۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در شهرستان فعالیت دارند که دو پزشک عمومی کم داریم که در صورت متقاضی بودن و معرفی شدن جذب خواهیم کرد.

 

هاشمی با بیان اینکه از پزشکان مجاور برای پوشش دهی تمام نقاط استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در مجموع، ۵۵ پزشک عمومی در شهرستان فعالیت دارند که ۲۰ پزشک مطب خصوصی دارند، ۲۰ پزشک در درمانگاه و اورژانس بیمارستان فعالیت دارند و مابقی پزشک خانواده هستند.

 

وی در پاسخ به کمبود پزشک اورژانس بیمارستان اضافه کرد: تعدادی پزشک که طرح آنان به اتمام رسیده خارج شده و ورودی جدید نداشتیم که جلسات متعددی برگزار شده تا از ظرفیت پزشک خانواده، پزشک پادگان استفاده شود و قرارداد با پزشکان عمومی برای فعالیت در اورژانس بیمارستان صورت گرفته است.

 

هاشمی با اشاره به اینکه پزشکان عمومی اورژانس شهرستان از تمام امکانات برخوردارند، تصریح کرد: به تازگی مبلغی که پزشکان عمومی برای یک ساعت دریافت می کنند افزایش یافته که این خود زمینه ای برای استقبال زیاد پزشکان خواهد شد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان، بیشترین مشکل پزشکان شهرستان را عدم پرداخت های به موقع عنوان کرد و افزود: اعتبارات لازم در این زمینه و بیمارستان ها از استان می آید که پرداختی پزشکان باید به روز رسانی شود و پیگیری های لازم جهت واریز به موقع پرداختی ها صورت گرفته است.

کد خبر 1177245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha