​۳۰ درصد واحدهای غیرفعال گیلان قابل احیاء هستند

​پورحیدری با تاکید بر اینکه درصد واحدهای غیرفعال گیلان قابل احیاء هستند گفت: ۱۲۰ واحد تولیدی استان گیلان تحت تملک بانک‌ها قرار دارند که باید برای آن‌ها چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «تیمور پورحیدری» امروز (شنبه، ۳۱ اردیبهشت) در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گیلان که در محل دبیرخانه مجمع برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ واحد تولیدی استان گیلان تحت تملک بانک‌ها قرار دارند که باید به نوعی نسبت به وارد کردن این واحدها به چرخه تولید و اشتغال اقدام شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن اشاره به برگزاری کارگروه‌های رونق و رفع موانع تولید با هدف پشتیبانی از تولید و اشتغال استان و تولیدکنندگان عنوان کرد: اقداماتی گسترده‌ای در ایگ حوزه انجام دادیم و چیزی نزدیک به ۳۱ واحد راکد و غیرفعال را تا اردیبهشت ماه امسال به مدار تولید برمی‌گردانیم.

 

پورحیدری مجموعا واحدهای تولیدی استان گیلان که به شکل راکد و غیرفعال هستند را ۵۳۰ واحد اعلام کرد و بیان داشت: نزدیک به هزار و ۸۵۰ واحد تولیدی فعال در سطح استان گیلان وجود دارد که به فعالیت تولیدی و اشتغالزایی مشغول هستند.

 

وی تعداد واحدهای تولیدی قابل احیاء استان گیلان را نزدیک به ۳۰ درصد اعلام کرد و ابراز داشت: برای احیاء و فعال‌سازی این میزان از واحدهای تولیدی نیازمند پایش مجدد وضعیت سرمایه گذاران و شناسایی عارضه های موجود و رفع آنها در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع هستیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن تقدیر از رویکرد دولت در امر حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و فعال‌سازی ظرفیت آن‌ها یادآور شد: متاسفانه شاهدیم که بانک‌ها به دنبال بدهی و دریافت مطالبات خود هستند و در نتیجه امر قصدی برای کمک به واحدهای تولیدی ندارند.

 

پورحیدری با اذعان به این نکته مهم که در دو سال اخیر چیزی حدود ۱۷ واحد تولیدی راکد تحت تملک بانک‌ها وارد مدار تولید شدند به وضعیت معادن هم اشاره نمود و تصریح کرد: در حال حاضر چیزی حدود ۵۲ معدن فعال، ۲۵ معدن غیرفعال و ۳۱ معدن متروکه در استان گیلان وجود دارد.

 

وی در پایان برخی از اقداماتی که در حوزه معادن استان گیلان انجام گرفته را هم برشمرد و خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت‌های معدنی و رفع موانع تولید، راه اندازی ده معدن راکد با سلب صلاحیت از بهره بردارانی که آنها را راکد گذاشتند از طرفی تدوین بانک اطلاعات مصالح ساختمانی استان گیلان از جمله اقداماتی است که تلاش کردیم در راستای تحقق شعار سال نسبت به عملیاتی سازی آن اقدام کنیم.


 

کد خبر 1177263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha