آغاز مرحله دوم رهاسازی آب سد سفیدرود/ شالیکاران گیلانی تقویم زراعی را رعایت کنند

خرمی ضمن اعلام خبر آغاز مرحله دوم رهاسازی آب سد سفیدرود( کانال راست سد سنگر) از صبح روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه گفت: از شالیکاران استان گیلان انتظار داریم در راستای بهینه‌سازی مصرف منابع آبی، نسبت به رعایت تقویم زراعی اهتمام ورزند.

«وحید خرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، از آغاز دومین مرحله آبگذاری و رهاسازی آب سد سفیدرود ( کانال راست سد سنگر) از صبح روز جمعه (۳۰ اردیبهشت) خبر داد و اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از فعالیت‌های کشاورزی و مدیریت بهینه منابع به کار گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در مورد این مرحله از رهاسازی و آبگذاری سد سفیدرود و اقداماتی که در روزهای آینده انجام خواهد گرفت هم مواردی را بیان داشت و اضافه کرد: مرحله دوم آبگذاری کانال راست سد سنگر به مدت ۸ روز ادامه دارد و سپس طبق برنامه تدوین شده این رهاسازی آب به مدت ۴ روز آبگذاری در این کانال قطع می‌شود.

 

خرمی همکاری و مساعدت کشاورزان و شالیکاران گیلانی برای جلوگیری از بروز تنش آبی، مدیریت بهینه مصرف و رعایت دقیق تقویم زراعی را مهم و تعیین کننده ذکر کرد و ابراز داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی استان گیلان لازم است کلیه شالیکاران استان در این مدت، با مدیریت مصرف آب و همکاری با میراب‌های محلی، نشاء و دیگر مراحل زراعی خود را به موقع انجام دهند.

 

وی برنامه‌ی امسال شرکت آب منطقه‌ای برای لایروبی انهار کشاورزی را لایروبی ۵۰۰ کیلومتر اعلام و خاطرنشان کرد: تا نیمه‌های اردیبهشت امسال چیزی حدود ۶۱۰ کیلومتر از نهر‌ها لایروبی شده و در تلاشیم تا با استفاده از ۴۳ دستگاه انواع ماشین‌آلات لایروبی، این روند همچنان در سطح استان ادامه پیدا کند.

 

 

کد خبر 1177264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha