گردهمایی فاتحان در مسجد خرمشهر/ «خرمشهر مقاوم» رونمایی می شود

معلمی با بیان اینکه سینما نخل خرمشهر بازسازی و مجهز به ۶-۷ سالن خواهد شد، گفت: نخستین جایزه بهروز به هنرمند نامداری که در مورد خرمشهر اثر تولید کرده، اهدا می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مجدالدین معلمی امروز شنبه 31 اردیبهشت در گرامیداشت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر قهرمان با عنوان شهری در آسمان که در سالن طاهره صفارزاده در حوزه هنری برگزار شد، گفت: از سال قبل پیش بینی امروز را داشتیم که چگونه مواجه شویم با چهلمین سال فتح خرمشهر. 40 برای ما یک عدد نمادین است و شایسته بود اصحاب هنر دین خود را به خرمشهر قهرمان ادا کنند. بر این اساس کتابی در حوزه هنری تصویر شد و سعی کردیم تمام رشته های هنری را درگیر تولید اثر برای خرمشهر قهرمان کنیم.

 

معاون هنری حوزه هنری اظهار داشت: بسیار جای خرسندی است که امروز خبر تولید آثار متعدد در حوزه دفاع مقدس و به ویژه خرمشهر را می دهیم. برخی فعالیت ها تولیدی هستند، برخی دیگر ویژه مردم خرمشهر و بعضی متوجه فاتحان خرمشهر و رزمندگان است. برنامه ای در مسجد خرمشهر داریم با عنوان گردهمایی بزرگ فاتحان که با حضور همه رزمندگان خرمشهر و سردارانی که در فتح خرمشهر نقش داشتند، برگزار می شود؛ از این عزیزان دعوت کردیم تا در این برنامه در سوم خرداد در مسجد خرمشهر گردهم آییم تا ذکر خاطره نیز داشته باشیم.

 

وی با اشاره به جایزه بهروز بیان کرد: در گردهمایی فاتحان که در مسجد خرمشهر برگزار می شود، نخستین جایزه بهروز به هنرمند نامداری که در مورد خرمشهر اثر تولید کرده، اهدا می شود. بهروز مرادی نامدارترین هنرمند خرمشهری در حوزه موسیقی و تجسمی آثار زیادی خلق کرده است و برای همین ما جایزه ای به نام ایشان نامگذاری کردیم و در برنامه فاتحان در کنار خاطره گویی این جایزه را نیز رقم می زنیم.

 

وی با بیان اینکه برنامه هایی برای مردم به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در شب سوم خرداد در صحن روبروی مسجد خرمشهر جشن باشکوهی برای مردم برگزار می کنیم که در آن نقالی، سرودخوانی و خاطره گویی داریم. از آقای کوتی که اولین بار خبر فتح خرمشهر را اعلام کرد، دعوت کردیم که در این برنامه حضور داشته باشد. این یک برنامه عمومی برای مردم است. برنامه دیگری که برای مردم در نظر گرفتیم، تجهیز سینما نخل خرمشهر است. تنها سینما و مرکز فرهنگی خرمشهر سینما نخل است که دو سالن دارد. در نظر داریم با بازسازی و کلنگ زنی سینما نخل آن را به شش تا هفت سالن مجهز کنیم. پایان تابستان سینما نخل بازسازی و مجهز و تقدیم مردم خرمشهر می شود. در شهر آبادان نیز یک سینما به نام سینما بهمن داریم که بازسازی آن به اتمام رسیده و سوم خرداد آن را افتتاح می کنیم.

 

دبیر برنامه شهری در آسمان خاطرنشان کرد: 9 نفر از هنرمندان نامدار تجسمی آثار فاخری برای خرمشهر تولید کردند که در جمله آن اساتید می توان به آقای چلیپا و غلامعلی طاهری اشاره کرد که آثار ایشان رونمایی می شود. اثر آقای قشقایی برای شهید جهان آرا و اثر آقای معماریان برای شهید بهنام محمدی در گالری عالی حوزه هنری رونمایی می شود. سردیس هایی که توسط هنرمندان تولید شده در خرمشهر رونمایی خواهد شد.

 

معاون هنری حوزه هنری اظهار داشت: علیرضا افتخاری خواننده کشورمان اثری به نام خرمشهر مقاوم خوانده است که عماد توحیدی تنظیم اثر را بر عهده داشته است که این اثر از صدا و سیما پخش می شود و در برنامه ای که برای مردم خرمشهر تدارک دیده شده، پخش خواهد شد. اثر احسان باقری نیز همزمان با سالروز فتح خرمشهر رونمایی خواهد شد و با هماهنگی هایی که با سازمان زیباسازی شهرداری انجام می دهیم، انشاءالله این اثر در معابر دیده می شود.

کد خبر 1177269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha