رونمایی از یازده جلد کتاب بچه های مسجد/ مسجد خرمشهر نیاز به رسیدگی دارد

معلمی با بیان اینکه روایت راویان کتاب های خرمشهر از تلویزیون پخش می شود، گفت: نمایشگاه شهر آسمانی و نوبت ظفر در گالری ابوالفضل عالی و گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مجدالدین معلمی امروز شنبه 31 اردیبهشت در نشست گرامیداشت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر قهرمان با عنوان شهری در آسمان که در سالن طاهره صفارزاده در حوزه هنری برگزار شد، گفت: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر برنامه ای با عنوان روایت راویان کتاب های خرمشهر از تلویزیون پخش می شود. این برنامه در مورد پنج نفر از زنانی است که کتاب هایی در مورد خرمشهر نوشتند و این کتاب ها از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. شب شعر از دیگر برنامه های تلویزیونی ماست. برنامه دیدار ماه سوم خرداد از شبکه 2 سیما پخش می شود. برنامه شب خاطره که از قدیمی ترین برنامه های حوزه هنری است، پنج شنبه این هفته یعنی پنجم خرداد به خرمشهر اختصاص دارد و در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

 

معاون هنری حوزه هنری با بیان اینکه همزمان با سالروز فتح خرمشهر افتتاح دو نمایشگاه را در حوزه هنری خواهیم داشت، عنوان کرد: یک نمایشگاه با عنوان شهر آسمانی متشکل از نقاشی های جدید اساتید است که در حوزه هنری افتتاح می شود. نمایشگاه بعدی نوبت ظفر نام دارد که شامل عکس های دیده نشده خرمشهر است. علاوه بر این در حوزه نمایش یازده جلد کتاب بچه های مسجد همزمان با سالروز فتح خرمشهر در مسجد خرمشهر رونمایی می شود. آغاز پیش تولید بزرگترین تئاتر امسال با نام پل آزادی را خواهیم داشت. این یک تئاتر میدانی بزرگ است که با تکنیک های سینما و تئاتر اجرا می شود و تلاش می کنیم که یازده تیر اجرای عمومی آن را در محوطه عمومی داشته باشیم.

 

معلمی اظهار داشت: تلاش کردیم در تمام رشته های هنری هنرمندان را درگیر تولید اثر برای ثبت خرمشهر کنیم. دبیرخانه برنامه شهری در آسمان تلاش کرد که برای فتح خرمشهر تولید اثر داشته باشیم. این گله را داشته باشم که فتح خرمشهر امسال چهلمین سالگردش برگزار می شود و این اتفاق غیر قابل پیش بینی نبوده است. همه دستگاه ها می توانستند تلاش بیشتری برای گرامیداشت و جشن آن روز داشته باشند اما متاسفانه بنده این توجه را ندیدم و کم دیدم، حتی در دیداری که با استاندار خوزستان داشتم، متذکر شدم که مسجد خرمشهر نیازمند رسیدگی است.

 

دبیر برنامه شهری در آسمان اظهار داشت: کاظم چلیپا، غلامعلی طاهری، اسدی جوزانی، کامیار صادقی، استاد معماریان، گروسیان و قشقایی از جمله اساتیدی هستند که برای فتح خرمشهر اثر تولید کردند. دوشنبه دوم خرداد نمایشگاه شهر آسمانی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری رونمایی می شود. در همین روز نمایشگاه عکس با عنوان نوبت ظفر در گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری 30 اثر با موضوع خرمشهر را به نمایش می گذارد و افتتاح می شود. فیلم دسته دختران را حوزه هنری در مورد فتح خرمشهر ساخته است که در هفته دفاع مقدس اکران عمومی خواهد شد.

 

دبیر هنری حوزه هنری با اشاره به بازسازی سینما نخل خرمشهر بیان کرد: تلاش کردیم را به عنوان پردیس خرمشهر به بهترین شکل بسازیم و آن را مجهز به 6 تا 7 سالن سینما کنیم. سینما آبادان را نیز بازسازی کردیم و افتتاح سینما بهمن در آبادان را سوم خرداد خواهیم داشت و تلاش کردیم که این سینما را به بهترین شکل تحویل مردم آبادان دهیم.

 

معلمی خاطرنشان کرد: مردم خرمشهر نیازمند توجه بیشتری در تمام زمینه ها از جمله مسایل فرهنگی و هنری هستند. زیرساخت ها در خرمشهر باید به سمتی هدایت شود که مردم از فضای فرهنگی و هنری بیشتر استفاده کنند. جلسه ای با بنیاد مستضعفان داشتیم که بتوانیم زمینی را برای پردیس در خرمشهر در نظر بگیریم و داشته باشیم.

کد خبر 1177274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha