اجرای طرح «نظر هشتم»/ ارایه مشاوره های حقوقی توسط خادمیاران رضوی

مشاوره حقوقی رایگان در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) ارایه می شود، همچنین بر اساس برنامه های منظم پخت نان صلواتی با هدف نشر محبت اهل بیت(ع) انجام شد.

 خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف،مشاوره حقوقی رایگان در محله فلاح خیابان امین الملک آستان مقدس امامزاده حسن (ع) توسط خادمیارآقای قره زاده برای مراجعه کنندگان انجام شد.

 

 خادمیاران و یاوران رضوی منطقه 17در محله فلاح خیابان امین الملک آستان مقدس امامزاده حسن(ع) به صورت هفتگی به مشاوره حقوقی برای مراجعه کنندگان پرداختند.

 

افراد مراجعه کننده عمدتا از قشر بی بضاعت بودند که به خاطر مشکلات متعدد در زندگی روزمره شان مراجعه کردند و با عنایت امام رئوف(ع) و همّت و تلاش  خادمیاران رضوی منطقه17 گوشه ای از مشکلات این افراد مرتفع شد.

 

شایان ذکر است این اقدام خداپسندانه که با استقبال مردم متقاضی همراه شد به صورت هفتگی استمرار دارد و هرگونه خدمات مشاوره ای و حقوقی توسط خادمیاران و یاوران رضوی مسلط به امور حقوقی  ارائه می شود.

 

مادران دارای بیش از ۳ فرزند و کنشگران فرزندآوری در شهرقدس تجلیل شدند

 

 نشست صمیمی مادرانه‌ها، فرزندان سرمایه‌های زندگی به مناسبت هفته ملی جمعیت، با حضور مادران دارای ۳ فرزند و بالاتر، با همکاری کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده، قرارگاه فرهنگی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قدس در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی حضرت باقرالعلوم (ع) برگزار شد.

 

فاطمه معروفی مسوول کانون خدمت بانوان و خانواده رضوی اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست صمیمی جهت شبکه سازی بین بانوان شرکت کننده در شکوه رضوی و تبلیغ و تبیین فرزندآوری در جامعه اسلامی است.

 

ابراهیم آبادی میهمان ویژه و کنشگر اجتماعی و نمونه کشوری، ضمن اشاره به شرایط بارداری‌های متعددی که گذرانده بود گفت: تمام این مشکلات را تحمل کردم، چون معتقدم فرزندآوری رسالت ماست نه کمتر و نه بیشتر و چیز دیگری بر دوش ما نیست و مادران این رسالت را بر عهده‌ دارند.

 

عیسایی خادمیار رضوی و کارشناس طب سنتی در ادامه این نشست نکاتی درخصوص افزایش میزان سلامتی با استفاده از تغذیه سالم، راه‌های پیشگیری از بیماری، پرهیز از مصرف مواد غذایی ناسالم، تنظیم ساعت خواب و تاثیر آن بر سلامتی، فعالیت‌های روزانه و علت خستگی ناشی از بی‌تحرکی، حالات روحی و روانی و کنترل احساسات و فواید آن بر صحت و سلامتی توضیحاتی ارائه داد.

 

در پایان این برنامه از مادران دارای ۳ فرزند و بالاتر که در طرح شکوه مادری آستان قدس رضوی شرکت کردند تجلیل به عمل آمد و از مادرانی که به تشویق کنشگران فرزند آوری زایمان سوم را پشت سر گذاشتند و صاحب فرزند شده بودند، دو ساک لوازم کودک هدیه شد.

 

 «نظر هشتم» در راستای کمک به خانواده زندانیان گسترش می‌یابد

 

 نشست مشترک کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس با انجمن حمایت از زندانیان در راستای ارایه خدمات بیشتر و اشاعه فرهنگ رضوی میان خانواده‌های تحت پوشش انجمن برگزار شد.

 

قدرت اله کریمی رابط کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس در این نشست بیان کرد: خادمیاران امام رئوف آمادگی دارند در رسیدگی به امورات و حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان به نیابت از امام مهربانی‌ها خدمت کنند و این تاکنون فعالیت‌های گوناگونی به افراد تحت پوشش انجام شده است.

 

وی افزود: با همکاری مشترک کانون‌های خدمت رضوی به ویژه کانون حقوقی در حوزه‌های مشاوره حقوقی و همچنین انجام خدمات سلامت‌محور و ارائه خدمات عمومی می‌توان کمک‌های بیشتری به این خانواده‌ها انجام داد.

 

شمس‌الدین قطبی مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرقدس در ادامه بیان کرد: ۲۵۰ خانواده زندانی تحت پوشش این انجمن هستند و با همکاری خیرین و معتمدین تلاش بر خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها هستیم.

 

وی گفت: هشتم هر ماه شمسی به نیابت ازع امام رضا علیه‌السلام با همکاری خیرین به ۸ خانواده از زندانیان تحت پوشش کمک‌های مالی و حواله تهیه اقلام معیشتی اهدا می‌شود که با همکاری خادمیاران امام رضا علیه‌السلام میتوان در ترویج فرهنگ رضوی و رفع مشکلات آنها اقدامات بیشتری انجام داد.

 

طی این نشست مقرر شد علاوه بر افزایش همکاری مشترک، اقدامات لازم جهت رضایت اولیای دم یک خانواده و آزادسازی زندانی در دهه کرامت و همچنین دیدار با زندانیان و معتادین کمپ ترک اعتیاد همراه با مشاوره حقوقی طی ایام سال انجام شود.

 

بنابراین گزارش، چهار شنبه‌ امام رضایی این هفته در مسجد ثامن‌الحجج منطقه ۴ تهران برکت خاصی همراه داشت و بار دیگر دلدادگان حضرت رضا علیه السلام پاسخ توسل خود و عنایت امام رئوف را دیدند و در آیین پرچم گردانی اتفاق مبارکی رقم خورد.

 

طی برگزاری این مراسم توسط سفیران امام مهربانی‌ها، شخصی به پرچم مبارک حضرت رضا علیه السلام نزدیک میشود و از داستان دلدادگی خود به امام برای خادمیاران راز گشایی می‌کند.

 

این شخص دلداده گفت: «من نه اهل این مسجدم و نه اهل این محل و نه این شهر هستم و یک مسافرم که برای عزیزم که در بستر بیماری است به این شهر سفر کرده‌ام.

 

امروز پزشکان بیمار من را جواب کردند و من در خیابان‌ها قدم زنان در حال راز و نیاز با خدا و توسل به امام رضا علیه السلام بودم که حضرت ضامن سلامتی بیمار من شوند.

 

 در وقت اذان خود را مقابل این مسجد دیدم و برای اقامه نماز وارد مسجد شدم و امام رئوف جواب توسل من را دادند».

 

در پی این اتفاق خادمیاران حضرت حرز مبارک رضوی را به او تقدیم کردند و از خداوند سلامتی عزیز بیمارش را خواستار شدند.

 

طرح یادبود مجازی با ختم کامل قرآن انجام شد

 

مریم سعیدزاده مسئول‌ کانون‌ تعلیم و تربیت منطقه ۵ تهران در تشریح اجرای طرح ختم قرآن گفت، طرح ختم قرآن با استقبال خادمیاران و یاوران رضوی کانون تعلیم و تربیت در ساعات اولیه شب انجام شد و خادمیاران کانون های دیگر نیز به اجرای ختم قرآن پرداختند.

 

سعیدزاده اشاره کرد، در روایت آمده که امام رضا علیه السلام در سفر خود به خراسان شب ها در فِراش خود بسیار تلاوت قرآن مى کردند و وقتى به آیه ‏اى که ذکر بهشت یا جهنّم بود مى ‏رسیدند، مى گریستند، و بهشت را از خدا طلب و از آتش جهنم پناه به او مى ‏بردند.

 

وی در ادامه گفت، همزمان با ایام امتحانات، کلاس های درس ریاضی جهت رفع اشکال دانش آموزان پایه سوم و ششم ابتدایی در مسجد امام علی علیه السلام شهران دایر می شود .

 

پخت ۴۰۰ قرص نان متبرک و واریز بیش از ۲۰ میلیون تومان کمک ودیعه مسکن توسط خادمیاران منطقه 15 تهران

 

واریز ۲۱۵ میلیون ریال کمک هزینه نقدی جهت ودیعه مسکن و توزیع 400 قرص نان میان ولی نعمتان منطقه 15 محله مشیریه انجام شد.

 

 خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه 15 محله مشیریه با کمک خیرین مبلغ 21 میلیون 500 هزار تومان به منظور ودیعه مسکن در اختیار یکی از ولی نعمتان محله قرار دادند تا بتواند وسایل خود را که توسط صاحب خانه به خیابان ریخته شده بود به منزلی انتقال دهد.

 

همچنین 3میلیون ریال جهت تامین دارو به یک بانوی سالمند و 5 میلیون ریال نیز به عنوان کمک هزینه معیشتی در اختیار یکی از خانواده ایتام محله مشیریه قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش خادمیاران منطقه مبلغ 3 میلیون ریال را جهت تامین کفش وشیرخشک در اختیار دو خانواده نیازمند این قرار دادند.

 

گفتنی است بر اساس برنامه های منظم پخت نان صلواتی با هدف نشر محبت اهل بیت 400 قرص نان نیز میان ولی نعمتان منطقه توزیع شد.

 

 

کد خبر 1177276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha