قدردانی و شكر مخلوق مقدمه و لازمه شكرگزاری خالق است

علی پور با بیان اینکه شاه كلید ارتباط مؤثر قدردانی و حسن جویی است. گفت: قدردانی و شكر مخلوق مقدمه و لازمه شكرگزاری خالق است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن؛ دكتر «عباس حسن علی پور» روانشناس و كارشناس علوم قرآنی با بیان اینكه شاه كلید ارتباط، مؤثر قدردانی و حسن جویی است كه معجزه می كند، گفت: قدردانی و حسن جویی آموختنی و مهارت است و انسان برای اینكه بتواند توانایی قدردانی كردن را بیاموزد باید در این زمینه تلاش كند.

 

وی در ادامه افزود: می توان گفت در مقابل نعمت های پروردگار بزرگ نیز قدردانی نكردن به نوعی كفران نعمت محسوب می شود. كسی كه نمی تواند از مخلوق پروردگار قدرانی كند، نمی تواند از خالق خود نیز قدرانی نماید. در واقع شكر مخلوق مقدمه شكر خالق است. بنابراین قبل از قدردانی از پروردگار باید از مخلوق او كه آن نعمت ها را برای شما فراهم نموده است، قدردانی كرد. بنابراین قدردانی از مخلوق در برابر قدردانی از خالق همچون وضو برای نماز است.

 

دكتر علی پور همچنین اظهار داشت: غذای روح قدردانی و حسن جویی است. بنابراین باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. مخاطبان در سرتاسر دنیا میتوانند ازطریق وبسایت www.radioquran.ir از زنده شبكه استفاده و درجریان آخرین خبرهای رادیو قرآن قراربگیرند و دیدگاه و نظرات خود را ازطریق سامانه پیامكی و تلفن گویای شبكه با ما درمیان بگذارند. از طریق موج اف.ام ردیف۱۰۰مگاهرتزشنونده ما باشید.

کد خبر 1177314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha