آزادسازی خرمشهر  نقطه عطفی در دوره جنگ تحمیلی است

سلطانقلی، گفت: یکی از این مناسبت‌های مهم روز سوم خرداد، آزادی خرمشهر از دست رژیم بعثی و نقطه عطفی در دوره جنگ تحمیلی است.

 ارسلان سلطانقلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره بهسوم خرداد فتح خرمشهر،گفت: در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و فداکاری‌های ایثارگران و رزمندگان، برنامه‌هایی متنوعی به مناسبت این روز ارزشمند در شهرستان اجرا و برگزار می‌شود.

 

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام آباد غرب، افزود:یکی از یادگاری های بجا مانده از جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس سالروز حماسه فتح خرمشهر بوده است، که با گرامیداشت روز سوم خرداد رشادت‌ها و ایثارگری‌ رزمندگان در بین جوانان تبیین می‌شود.

 

 

وی خاغطر نشان کرد: مقاومت و پایداری رزمندگان اسلام پیش از سقوط خرمشهر و پس از آن آزادسازی و فتح خرمشهر با تلاش و ایثارگری رزمندگان سپاه، ارتش و بسیج مردمی از تاریخ های سرنوشت ساز جهاد و مقاومت است و امام خمینی رحمة الله علیه فرمود؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد که این مبنای این آیه قرانی ست؛ «و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی...» یعنی قدرت جسمانی و روحانی و نیروی ایمان که مسلمانان با کمک آنها بر دشمن غلبه پیدا کردند، از جانب خدای متعال بوده و آنان با نیروی خدا به سوی او گام برداشتند.

 

 

سلطانقلی تصریح کرد: در راستای بزرگداشت عملیات بیت المقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر شهرستان اسلام آباد غرب بیش از ۱۰عنوان برنامه با همکاری سپاه، بسیج و دیگر ادارات اجرا می شود.

 

 

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام آباد غرب اظهار کرد: نواختن زنگ ایثار و مقاومت، غبارروبی مزار شهدای گمنام،  یادواره شهدا، برگزاری نشست های بصیرتی و برپایی مسابقات ورزشی،برگزاری رزمایش گردان های بیت المقدس ، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، رزمایش گروه های جهادی و کمک مومنانه، محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری میز خدمت و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از دیگر برنامه های بزرگداشت عملیات بیت المقدس و سوم خرداد است.

کد خبر 1177327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha