طرح کاداستر در ۷۲ درصد از اراضی مربوط به منابع طبیعی گیلان اجرا شد

اختری با تاکید بر اینکه طرح کاداستر در ۷۲ درصد از اراضی مربوط به منابع طبیعی گیلان انجام شده است گفت: امیدواریم مراحل کاداستر استان گیلان تا نیمه اول امسال به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حامد اختری» امروز (شنبه، ۳۱ اردیبهشت) در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گیلان که در محل دبیرخانه مجمع برگزار شد اظهار داشت: طرح کاداستر در ۷۲ درصد از اراضی مربوط به منابع طبیعی استان گیلان انجام شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه سازمان ثبت باید مراحل انجام کاداستر را برای ۳۳۹ هزار هکتار دیگر از اراضی استان اجرایی کند ابراز داشت: امیدواریم و انتظار داریم مراحل تهیه کاداستر استان گیلان تا نیمه اول امسال به پایان برسد تا به موجب آن نگرانی و دغدغه مردم هم در این بخش مرتفع گردد.

 

اختری با اشاره به اینکه در حدود ۷۳ درصد از اراضی استان گیلان در اختیار منابع طبیعی قرار دارد تصریح کرد: در ۲ سال گذشته روند اجرای طرح کاداستر اراضی در گیلان حدود ۱۵ درصد بود که با تلاش و اهتمام زیادی که در این حوزه به خرج دادیم توانستیم میزان آن را به صد در صد برسانیم.

 

وی اجرای پروژه‌های آبخیزداری برای حفاظت از منابع خاکی، جلوگیری از رانش زمین و جاری شدن سیلاب‌های خطرناک را از اقدامات مستمر و همیشگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان دانست و گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی نسبت به اجرایی کردن پروژه‌های آبخیزداری اقدام می‌کند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اذعان به این نکته که در سال‌های اخیر اقدامات مهمی در حوزه آبخیزداری گیلان انجام گرفته و سیل‌های استان مربوط به کمبود در بخش آبخیزداری نیست یادآور شد: کلیه پروژه‌های عمرانی برای شروع فعالیت خود مجوزات لازم را از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان دریافت می‌کنند.

 

اختری اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در عرصه زراعت چوب را هم برشمرد و خاطرنشان کرد: دادگستری استان به دلیل توجیه نبودن، وقفه دو ماه و نیمه برای زراعت چوب در هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در نظر گرفت و این موضوع معادل هزاران میلیارد خسارت را متوجه دولت ساخت که مبالغ آن قابل توجه است.


«مهرداد گودرزوند چگینی» رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس، «ابراهیم نجفی» نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس و «محمدرضا احمدی» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس نیز در این جلسه هر کدام مواردی را در حوزه‌های مختلف بنیاد مسکن، منابع طبیعی، راه‌های روستایی، پروژه‌های عمرانی و واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان‌های حوزه انتخابیه تشریح کردند و ضمن درخواست از دستگاه‌های اجرایی برای عمل به رسالت‌های قانونی‌شان، برای مانع‌زدایی و رفع مشکلات مطرح شده در جلسه قول همکاری و استفاده از ظرفیت‌های ملی را دادند.

کد خبر 1177328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha