امروزه طلبه باید به شیوه نوین تبلیغ کند

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران کشور در جمع طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه دامغان، با اشاره به اینکه توجه به کیفیت کار در اثرگذاری بیشتر در جامعه، مهم است، گفت: امروزه طلبه باید به شیوه نوین تبلیغ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در جریان بازدید مسئولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از موسسه آموزش عالی فاطمیه دامغان؛ معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران در جمع طلاب این موسسه بیان داشت: برای اثرگذاری بیشتر در جامعه، به کیفیت کار باید توجه داشته باشید. از همه‌ی اساتید خوب و فرصت هایی که در اختیار دارید، به شایستگی بهره ببرید تا آماده شده و به وظیفه ی خود پس از فراغت از تحصیل عمل کنید.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی تهرانی افزود: امروزه سطح سواد مردم و نیازها و انتظارات جامعه بالاتر رفته است. طلبه باید به شیوه نوین تبلیغ کند و کار علمی او، به کار تبلیغی اش بچربد. باید با همت و تلاش در سطح۳ به کار علمی پرداخته شود.
 
در ادامه مراسم، مدیرکل امور آموزش عمومی حوزه های علمیه خواهران، به بحث پیرامون جایگاه آموزش در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: اگر متون و علوم پایه حوزه خوب خوانده شود، عقل شما به رشدی خواهد رسید که به متون فرعی نیاز نخواهید داشت و عمده دانش مبلغان و علما و سخنوران کشور ما روی مطالعات آزاد بوده است نه صرفا مطالعات درسی حوزه، پس اگر ما به مطالعات آزاد بپردازیم به هدف بزرگ خود خواهیم رسید.
 
خانم صدیقه افشار افزود: هدف حوزه این است که طلاب را از درس و متن و استاد تا حد زیادی بی نیاز کند و مبلغان بعد از طی دوران تحصیل، با مرور بر متون عربی دست اول و معتبر به کار تبلیغی و تدریس خود بپردازند.

کد خبر 1177335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha