آموزش ایمنی همکاران و نیروهای پیمانکار جزو برنامه‌های اصلی شرکت برق استان مرکزی است

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بر روی رعایت الزامات ایمنی، آموزش ایمنی همکاران و نیروهای پیمانکاران به عنوان برنامه های اصلی این شرکت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد مرادی» در همایش ایمنی ویژه ناظرین توزیع برق استان مرکزی که امروز (31 اردیبهشت) در محلات برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه اکثر فعالیت های شرکت توسط نیروهای پیمانکاری انجام می شود،ناظرین ایمنی نقش کلیدی بر اجرای موارد ایمنی توسط پیمانکاران دارند.

 

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، با تاکید بر اینکه در کنار رعایت الزامات ایمنی، رعایت حریم شبکه های توزیع نیز در دستور کار است ادامه داد:، رفع کانون های خطر و بحث آموزش ایمنی همکاران و نیروهای پیمانکاران نیز جزو برنامه های اصلی شرکت است.

 

وی با بیان اینکه رابطین،ضابطین ،ناظران و کارشناسان ایمنی انجام هر نوع اقدامات پیشگیرانه که مانع از بروز حادثه می شود را باید انجام دهند، افزود: در بحث رعایت موارد ایمنی نباید هیچ گونه سهل انگاری داشته باشیم زیرا که ممکن است اولین اشتباه ،آخرین اشتباه باشد.

 

فرهنگ‌سازی مناسب در مقابله با بروز سوانح و حوادث امری ضروری است

 

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی راهكاری موثر برای پیشگیری و كاهش حوادث مختلف است، گفت: توجه کارگران و کارفرمایان در رعایت نکات ایمنی امری مهم و ضروری است.

 

«داود منصوری» افزود: افزایش سطح اطلاعات و آگاهی کارکنان و پیمانکاران بسیار موثر و مفید است و نقش مهم و بازدارنده‌ای در جلوگیری از حوادث دارد.

 

وی فرهنگ‌سازی مناسب در مقابله با بروز سوانح و حوادث را امری ضروری دانست و ادامه داد: با رعایت نکات ایمنی در حوزه کاری می‌توان امیدوار بود که شاهد کاهش قابل توجه سوانح و اتفاقات در سطح کشور باشیم.

 

این مقام مسئول بهترین راهکار برای مقابله با حوادث ناشی از کار را پیشگیری قبل از حادثه دانست و اضافه کرد: مطالعه و بررسی همه جانبه محیط کار، تجزیه و تحلیل حوادث به وقوع پیوسته، کنترل و نظارت و آموزشی و بررسی اثربخشی آن نقش مهمی در کاهش و پیشگیری حوادث دارد.

 

گفتنی است، در این همایش از 5نفر از ناظرین در حوزه های مهندسی، بهره برداری، مشترکین و ایمنی که در رعایت نکات ایمنی برتر شناخته شده‌اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

کد خبر 1177351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha