۵۱ هزار و ۷۴۹ متقاضی مسکن ملی در کردستان ثبت نام کردند

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی کردستان گفت: ۱۵۱ هزار و ۷۴۹ نفر متقاضی مسکن ملی در کردستان ثبت نام کرده‌اند که متقاضیان تایید نهایی یازده هزار و ۷۰۲ واحد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مصطفی رضایی معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی کردستان ظهر شنبه 31 اردیبهشت ماه در جلسه شورای مسکن کردستان با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: مهمترین اتفاق برای تعیین تکلیف کل متقاضیان واریز وجه است و هم‌اکنون کلیه متقاضیان شهر سنندج که در سال ۹۹واریز وجه انجام داده‌اند تعیین تکلیف شدند و فرآیند تخصیص واحد آنها در دست اقدام است.

 

 

وی افزود: دراجرای مصوبات جلسه گذشته با همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک اسناد مالکیت اراضی ملی در محله احمدآباد بانه به مساحت بیش از ۴۲ هزار هکتار به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

 

 

رضایی بیان کرد: قرارداد مشارکت مدنی پروژه‌های ۱۴۰ واحدی بهاران و یک‌هزار و ۱۹۷ واحدی سقز منعقد شد و نقشه تفکیکی زمین ۵۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در دیواندره وارد فاز دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی شده و اخذ استعلام از دستگاههای ذیربط انجام شده است.

 

 

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی کردستان به کل ثبت نام متقاضی حایز شرایط پرداخت و گفت: این رقم در استان ۱۵۱ هزار و ۷۴۹ مورد و متقاضیان تایید نهایی یازده هزار و ۷۰۲ واحد است.

 

 

رضایی به تخصیص زمین ۱۰  هزار و ۵۵۶ هکتاری پرداخت و گفت: دو هزار و ۱۲۴ هکتار زمین پیش‌بینی مورد نیاز براساس ۷۰ درصد متقاضیان ثبت نامی در استان است.

 

 

وی با اشاره به عملکرد طرح نهضت ملی مسکن شهر سنندج اضافه کرد: برنامه ابلاغی این طرح ۲۲ هزار و ۶۴۶ مورد، کل ثبت نامی‌ها ۴۵ هزار و ۷۰۹ نفر و متقاضیان حائز شرایط اولیه ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر بوده است.

 

 

رضایی با اشاره به اینکه دو هزار واحد برای دیواندره در نظر گرفته شده است، افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی در این شهرستان است و ۵۰ هکتار اراضی ملی و متعلق به دولت در نظر گرفته شده است.

 

 

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: در دهگلان نیز یک‌هزار و ۶۶۰ واحد برنامه ابلاغی دارد که باید ساخت مسکن در این شهر انجام شود که اکنون دو هزار و ۳۵۴ نفر واجد شرایط مسکن در این شهرستان داریم.

 

 

رضایی بیان کرد: تنها شهری که کمتر از میزان برنامه متقاضی دارد سروآباد است که ۳۰۶ واحد برنامه ابلاغی دارد و تعداد متقاضیان کمتر از این برنامه است.

 

 

وی افزود: پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه شیوه نامه ابلاغ وزارت راه و شهرسازی مهمترین مشکل در اجرای طرح ملی نهضت است، بر اساس آن پیمانکاران ساخت و اماده‌سازی تفکیک شوند.

کد خبر 1177354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha