نتایج نهایی انتخابات شورای هیات مذهبی کاشان اعلام شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان نتایج نهایی ششمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی در این شهرستان را اعلام کرد.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: ششمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی شهرستان کاشان همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۳۰ اردیبهشت در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: در این انتخابات که با حضور و نظارت مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، ۲۱۱ هیئت از بین ۶۵۰ هیئت دارای مجوز شرکت کردند که نسبت به دوره قبل، ۳۰ درصد افزایش مشارکت داشته است.

 

حجت الاسلام بصیرتی ادامه داد: در پایان فرایند رای گیری و پس از شمارش آرا، از بین ۱۳ داوطلب شرکت کننده در انتخابات، سید علی اکبر جلال زاده با ۱۵۳ رای، سید علی اکبر رفاهی با ۱۳۲ رای، محمد علی زاهد نیا با ۱۱۹ رای، علی معلم با ۱۰۵ رای، علیرضا سروش با ۹۶ رای، سید محمود تقریری با ۸۶ رای و محمد رضا ادیب با ۷۵ رای به عنوان اعضای اصلی شورای هیات مذهبی کاشان انتخاب شدند.

 

رئیس ستاد انتخابات شورای هیئات مذهبی کاشان ادامه داد: همچنین سید فخرالدین شجاعی و  علیرضا افتخار به عنوان اعضای علی البدل شورا انتخاب شدند.

حجت الاسلام بصیرتی خاطر نشان کرد: شورای هیئات مذهبی یک تشکل میانی است که نقش حلقه واسط بین سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی بخشی از فرهنگ و تبلیغ دینی در کشور و هیات مذهبی را بر عهده دارد.

 

وی افزود: شبکه بزرگ هیئات مذهبی با صدها هزار عضو، بزرگترین شبکه فرهنگی تبلیغی در کشور محسوب می‌شود و شورای هیات مذهبی به عنوان تشکیلات برآمده از بین هیئات مذهبی وظیفه ساماندهی، حل اختلافات هیئات، نظارت و ارزیابی بر عملکرد جامعه هدف، تسهیل در صدور مجوز هیئات مذهبی، ‌مبارزه با آسیب ها و انحرافات، استفاده بهینه از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی را برعهده دارد.

کد خبر 1177382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha