انتشار آلبوم «حال نامعلوم» در دوران تقلیل آلبوم گرایی اتفاق خوبی است

شاعر و ترانه سرا نفس انتشار آلبوم«حال نامعلوم» را در دوران تقیلی آلبوم گرایی ارزشمند توصیف کرد و گفت: حال عاشق حال نامعلومی است، این مسئله در عرفان ما هست. در عشق حقیقی عارف واقعی در تحیر به سر می برد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از آلبوم «حال نامعلوم » مصطفی راغب پیش از ظهر امروز شنبه 31 اردیبهشت با حضور اصحاب رسانه و عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه سرا، محمدرضا چراغعلی،آهنگساز، حسن اردستانی، مدیر موسسه آوازی نو در تالار وحدت برگزار شد.

 

در این مراسم «عبدالجبار کاکایی»، شاعر و ترانه سرا گفت:  نفس انتشار آلبوم در این دوران که شاهد تقلیل آلبوم گرایی هستیم خوب است، همین که خواننده صدایش را عرضه می کند برای خلوت انسان ها کار ارزنده ای است. صدای مصطفی را دوست دارم و قابلیت خوبی برای اجرا در این سبک ها دارد.

وی افزود: روزگار موسیقی روزگار تلخی است این را می شود در آثار و ترانه هایی که منتشر می شود دید؛ فایده گرایی در کلمات که از دلایل ماندگاری اثر موسیقیایی است ما حتی شاهکارهای موسیقی را با کلام به یاد می آوریم. ترانه های جان مریم، مرا ببوس و ... که با هویت ایرانی ما پیوند خورده اند بخشی از ماندگاری آنها مربوط به فایده گرایی در کلام برای انتقال معناست. موسیقی تکلیف کلمه ها را روشن می کند کلمه ها نقشی در موسیقی ندارند و این شیوه متداول شده است.  متاسفانه امروز کلمات دارند از مفاهیم تهی می شوند تنها بار موسیقی باعث می شود کلمه به حافظه سپرده شود و آن بار معنایی در اشعار سقوط می کند.

 

وی تصریح کرد: انتشار آلبوم حال نامعلوم به خوانندگی مصطفی راغب اتفاق خوبی است که نام خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است، آلبوم «حال نامعلوم » حال عاشق حال نامعلومی است، این مسئله در عرفان ما هست چه در عشق حقیقی و چه در عشق مجازی عارف واقعی در تحیر به سر می برد.

کد خبر 1177405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha