بیش از ۱۳۰ نفر تا کنون در جهرم اعضای خود را اهداء کرده اند

بمانا گفت: از سال ۱۳۸۳ تا کنون در جهرم، بیش از ۱۳۰ بیمار مرگ مغزی اعضای خود را اهداء کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «قهرمان بمانا»، امروز (شنبه ۳۱ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: جهرم یکی از شهرستان های استان فارس است که فرهنگ مهربانی برای اهدای عضو و نجات جان بیماران نیازمند به عضو در آن نهادینه شده است به طوری كه از سال ۱۳۸۳ تا کنون در جهرم، بیش از ۱۳۰ بیمار مرگ مغزی اعضای خود را اهداء کرده اند كه اين رفتار انسان دوستانه ستودنی و قابل تقدير است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه اکثر اهداء کنندگان در جهرم آقا بوده اند، افزود: کوچکترین و بزرگ ترین بیمار مرگ مغزی که اعضای خود را اهداء کرده، دختر بچه ای سه ساله و آقایی ۶۳ ساله بوده اند.

 

وی با اشاره به اهداء عضو بيماران مرگ مغزی در سال گذشته گفت:  تعداد پنج بيمار  مرگ مغزی در جهرم اهداء عضو شدند و سه بيمار ساكن جهرم نيز در بيمارستان «بوعلی» شيراز اعضايشان اهداء شد.

 

بمانا عنوان کرد: كليه، كبد، پانكراس از عضو هايی بوده كه از بيماران در بيمارستان «پيمانيه» جهرم برداشت شده است.

 

وی با بيان اين مطلب كه هر بیمار مرگ مغزی می تواند حداقل جان هشت نفر را از مرگ نجات دهد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ به همت هيات امناء آرامستان «فردوس» جهرم قطعه ای به متوفيان اهداء عضو تعلق گرفته كه تا كنون هفت نفر اهداء کننده عضو  در اين مكان به خاک سپرده شده اند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جهرم از خانواده های بيمارانی كه اعضايشان اهداء شده است قدردانی و همت والای آنها را نشان از روح بزرگ و نيت خير خواهانه براي نجات جان بيماران نيازمند به عضو دانست و برای گيرندگان عضو آرزوي سلامتی كرد.

کد خبر 1177451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha